S takmer 200 000 vyrobenými kusmi v rokoch 1973 až 1989 predstavuje séria G najpredávanejšiu generáciu 911, akú kedy Porsche vyrobilo. Špecialista na elektromobily Everrati dal športovému vozidlu druhý dych tým, že odstránil pohon a namiesto neho nainštaloval elektrický pohon. Kupé si požičalo dizajn limitovanej edície ST, ktorá sa vyrábala vo veľmi obmedzenom počte v rokoch 1970 a 1971.
Nenechajte si ujsť galériu k článku
Skutočná 911 ST mala na svoju dobu úctyhodný výkon 270 koní, no v Everrati posunuli úroveň klasickej 911 na plnotučných 440 koní, ktoré sú po vzore originálu smerované výhradne na zadnú nápravu. Z 0 na 100 kilometrov za hodinu vyšprintuje modernizovaná klasika za menej ako štyri sekundy. Vďaka batérii s kapacitou 60 kWh dokáže na jedno nabitie prejsť viac ako 322 kilometrov.
Everrati spojilo svoje sily s dobre známou firmou v Porsche kurhoch - RS Werks so sídlom v americkej Pensylvánii, ktorá sa zaoberá reštaurovaním a resto-modmi kultových modelov Porsche. Jednou z priorít bolo udržať hmotnosť čo najbližšie k originálu - pôvodné Porsche 911 ST totiž vážilo iba 960 kilogramov. Presnú váhu pri elektrifikovanej verzii ale spoločnosť nezverejnila.
Nenechajte si ujsť galériu k článku
Mimochodom, samotné Porsche plánuje oživiť model 911 ST v rámci osláv 75. výročia značky. Automobiloví papparazzi niekoľkokrát zachtytili zamaskovanú verziu počas testov na slávnej severnej slučke Nürburgringu. Hovorí sa, že debut príde už 8. júna, no samotná automobilka zatiaľ tento dátum nepotvrdila. Očakáva sa, že automobil bude doteraz najľahšou iteráciou modelu 992 a bude vybavený atmosférickým 4,0-litrovým plochým šesťvalcom z modelu GT3.
Čo sa týka Everrati, odbornosť firmy ďaleko presahuje Porsche 911 - okrem kultového nemeckého športiaka totiž pracovali aj na elektrifikácii pôvodneho Range Roveru a Defenderu. Okrem toho predchádzajúce projekty zahŕňali Ford GT40 a Mercedes W113 SL Pagoda. Konverzia na elektromobily by sa mohla stať jediným riešením na záchranu klasických áut pred vyhynutím v prípade, že syntetické palivá nebude možné vyrábať masovo.