Posaidon E63 Revolution One

Zaujímavosti Posaidon E63: Rýchlosť namiesto luxusu

Foto: Posaidon

8.7. 2016 20:30 Prémiový sedan obsypaný karbónovými dielcami má vyšší výkon než štandardný Veyron. Z 0 na 100 km/h šprintuje len za 2,8 sekundy.

Už onedlho by mal Mercedes-AMG ukázať špičkovú verziu novej triedy E, ktorá by sa mala pýšiť poriadnou porciou výkonu. Súčasný model E63 sa tak odoberie do dôchodku. Ešte predtým sa mu však na zúbok pozrel nemecký špecialista Posaidon a vytvoril skutočne nekompromisnú verziu. Tá sa z klasického sedanu vyššej strednej triedy premenila na rýchlostnú beštiu.

Mercedes-AMG E63 v úprave Posaidon Revolution One
Mercedes-AMG E63 v úprave Posaidon Revolution One
Zdroj: Posaidon

Svoju náturu dáva úprava označená ako Revolution One najavo na prvý pohľad. Bodykit automobilu je výrazne prepracovaný a obsypaný početnými karbónovými dielcami. Tuner sa dotkol nárazníkov, prahov, masky chladiča i prednej kapoty. Tá má prídavné otvory v štýle staršieho kupé C63 AMG Black Series. V zozname vizuálnych zmien nemožno ignorovať obrovský difúzor lemovaný kvartetom výfukových koncoviek ani členitý spojler na veku batožinového priestoru.

Brzdové kotúče na prednej náprave majú priemer
Brzdové kotúče na prednej náprave majú priemer
Zdroj: Posaidon

Špecifický vzhľad prémiového auta dokresľuje grafika na karosérii, znížený tuhšie nastavený podvozok a v neposlednom rade obutie. Blatníky vypĺňaj kované disky značky ADV.1. Skrz ráfiky si možno všimnúť modré strmene brzdového systému s gigantickými karbónovo-keramickými kotúčmi, ktoré majú na prednej náprave priemer až 420 milimetrov. Zadné taniere sú 360-milimetrové.

Zadné sedadlá celkom zmizli spolu s izoláciou
Zadné sedadlá celkom zmizli spolu s izoláciou
Zdroj: Posaidon

Ani interiér nezostal na ocot. Posaidon sa ubral radikálnou cestou, sedan vyššej strednej triedy totiž zmenil na dvojmiestny stroj. Namiesto luxusu dal tuner na piedestál rýchlosť. K nej prispelo aj zníženie hmotnosti, aj keď presnú hodnotu sme sa nedozvedeli. Zadné sedadlá však celkom zmizli spolu so všetkou izoláciou a čalúnením. Predné kreslá nahradili tenké škrupiny, ktorých darcom sa stal už spomínaný model C63 AMG spadajúci pod čiernu sériu. Rýchlomer je ciachovaný do 380 km/h.

Prepracovaný osemvalec dokáže vyprodukovať 750 kW
Prepracovaný osemvalec dokáže vyprodukovať 750 kW
Zdroj: Posaidon

Všetky tieto úpravy mali zmysel, tento Mercedes-AMG E63 je totiž omnoho silnejší než sériová verzia. Tá dosahuje v špičkovej verzii výkon 430 kW (585 k). Kompletne prepracovaný osemvalec s podpismi firmy Posaidon a BSTC Performance dokáže z objemu 5,5 litra vyprodukovať parametre 750 kW (1 020 k) a 1 400 Nm. Samozrejme, tejto porcii musela byť prispôsobená aj prevodovka.

Cenu úpravy Revolution One nemecký tuner
Cenu úpravy Revolution One nemecký tuner
Zdroj: Posaidon

Sedan má teda vyšší výkon než štandardný Veyron. Dynamicky sa mu však celkom nevyrovná, aj keď 99% všetkých strojov pokorí bez akýchkoľvek problémov. Revolution One totiž šprintuje z 0 na 100 km/h len za 2,8 sekundy. Maximálna rýchlosť sedanu má byť 368 km/h, čo nie je ani náhodou zlé. A čo cena? Tú firma neprezradila, no nízka iste nebude.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia