Projekt nazvaný ZERRO pre sanitku s nulovými emisiami je financovaný Úradom pre vozidlá s nulovými emisiami. Sanitka poháňaná vodíkovými palivovými článkami s najmodernejšou technológiou nastúpi do služby v hlavnom meste Veľkej Británie zrejme už na jeseň tohto roku. Sanitka bude postavená na podvozku s nízkym rámom, čím sa odstráni potreba ťažkých zdvíhacích zariadení. Rámová karoséria zabezpečí, že hmotnosť vozidla dokáže splniť požiadavky na užitočné zaťaženie.

Sanitka v Londýne.
Zdroj: Wikipedia

Ľahkú karosériu na mieru navrhli a vyrobili spoločnosti Mellor, Promech Technologies a VCS Limited. „Vzhľadom na energetickú potrebu pracovného cyklu sanitky NHS je zrejmé, že na zabezpečenie dojazdu a dostupnosti vozidla pre potreby okamžitej reakcie je ideálny vodíkový pohon,“ uviedla Amanda Lyne, výkonná riaditeľka spoločnosti ULEMCo. „V spolupráci so spoločnosťami Mellor, Promech Technologies a VCS Limited máme výhodu, že sme dokázali navrhnúť sanitku na mieru založenú na súčasnej platforme vozidiel s batériovou technológiou. To nám umožnilo uplatniť našu schopnosť v integrácii systémov rozšírenia dosahu vodíkových palivových článkov a dokázať, že toto bude skutočne životaschopné a praktické riešenie pre flotily NHS po celej Veľkej Británii. “

Tento projekt je kľúčovou súčasťou stratégie, ktorá sa snaží vybudovať flotilu záchrannej služby s nulovými emisiami. NHS má šľachetný a odvážny cieľ – stať sa prvou "čistou" národnou zdravotníckou službou na svete a prispieť k čistému vzduchu po celom Londýne. Keďže organizácie verejného sektora čelia čoraz väčšiemu tlaku na poskytovanie udržateľných riešení, spoločnosť ULEMCo sa bude v nasledujúcom desaťročí podieľať na premene záchranného vozového parku. Aj keď sú palivové články teraz nákladnejšie ako vozidlá s naftovými motormi, potreba vozidiel s nulovými emisiami by mala byť prioritou číslo jeden.