Brabus sa svojimi prerábkami pýši už dlhé roky, ale čo urobil nemecký tuningový dom koncom 80. rokov? Jedným z pozoruhodných produktov Brabusu tej doby bol nie až tak obyčajný Mercedes 190E, ktorého prototyp "objavili" v roku 1988 pod názvom 3.6S Lightweight.

d
Zdroj: d

Cieľom Brabusu bola výrazná športová DNA, a tak sa prototyp predstavil bez zadných sedadiel a takmer bez komfortných prvkov. Zákazníci však trvali na praktickosti, a tak sa finálna verzia 3.6Sa predstavila so zadnými sedadlami a niektorými ďalšími prvkami, medzi ktoré sa zaradila klimatizácia. Presne o 20 rokov neskôr si PR riaditeľ Brabusu Sven Gramm objednal kópiu pôvodného konceptu 3.6S Lightweight – bez zadných sedadiel. Táto kópia sa v súčasnosti predáva na britskej aukčnej platforme Fast Classics.

g
Zdroj: g

Už z názvu je zrejmé, čo sa ukrýva pod kapotou. Čaká tam 3,6-litrová atmosféra s výkonom niečo vyše 290 koní a krútiacim momentom 364 Nm. To stačí na stovku za 6,3 sekundy, na ceste k maximálnej rýchlosti 254 km/h. Pôvodný koncept dostal na rozdiel od štandardného 190E upravený chladič motora, chladič oleja, výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele a niekoľko ďalších drobností, ktoré spravili nakoniec veľký rozdiel.

Gramm sa na svojom unikátnom aute chvíľu zviezol a potom ho predal súčasnému majiteľovi. Prvú poznávaciu značku 3.6S dostal len pred 5 rokmi a na budíkoch má najazdených niečo vyše 10 000 kilometrov, i keď má karoséria svoj rodokmeň v 80. rokoch minulého storočia. Ako sa dalo očakávať, tento červený drahokam nie je lacný - cena je 99 995 libier (117 165 eur). Zaujímavé je, že pôvodný majiteľ Gramm si zaňho pred tromi rokmi vypýtal 131 995 libier (154 660 eur).