BMW radu 3 (E36)

Zaujímavosti BMW E36 prišlo o karosériu, no má osemvalec a vyše 1 000 koní: Je to najšialenejší Bavor sveta?

Foto: Hidden Motorsports

4.5. 17:37 Chýbajúce plechy nahradil rúrkový rám, originálny motor zasa americký motor V8 s dvomi masívnymi turbodúchadlami poháňajúci zadné kolesá.

Z hľadiska jazdných vlastností patrilo BMW radu 3 vždy medzi špičku, preto ide o častý cieľ tunerov. Najmä staršie a cenovo dostupnejšie exempláre. Z generácie označenej kódom E36 už vzniklo kadečo, dielo americkej firmy Hidden Motorsports známe pod familiárnym menom Klaus napriek tomu vyniká. Je to najšialenejší Bavor sveta? Ak nie, určite patrí v tomto smere medzi elitu.

Toto vozidlo začalo svoj život ako relatívne bežný červený sedan z Mníchova. Konkrétnu verziu nepoznáme, nie je to však dôležité. Z pôvodného stroja totiž zostalo veľmi málo. Jasné je to už navonok, BMW totiž prišlo o takmer celú karosériu. Zachovaná zostala akurát spodná časť skeletu spolu s rámom čelného skla. A tiež svetlá, hoci tie zadné sú presunuté a vpredu našli miesto neoriginálne šošovkové exempláre. Kolesá so zlatým finišom pochádzajú z dobového radu 5.

Napriek poriadne uletenému charakteru má Klaus evidenčné čísla.
Napriek poriadne uletenému charakteru má Klaus evidenčné čísla.
Zdroj: Hidden Motorsports

Absentujúce plechy sčasti nahradil rúrkový rám, ktorý uletený bavorský automobil kompletne obopína. Vzadu je naň pripevnené ozrutné krídlo. Vďaka chýbajúcim dverám je dobre vidieť vypitvaný interiér, v ktorom zostala akurát palubná doska a pedále. Okrem toho obsahuje športový volant, štyri škrupinové sedadlá, upravenú radiacu páku, hydraulickú ručnú brzdu či hasiaci systém.

Klaus vystavuje popri kabíne na obdiv aj svoj motor. Z jeho konštrukcie je jasné, že s použitím prednej kapoty sa vôbec nerátalo. Originálny štvor- či šesťvalec je minulosť. Namiesto neho má tento Bavor americký motor V8 s objemom 5,3 litra a dvomi masívnymi turbodúchadlami, navyše disponuje špecifickými vnútornosťami či hlavou valcov z dielne firmy Lingenfelter. Vyladený osemvalec dopĺňa šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec.

Do bavorského sedanu sa nasťahovala ozrutná americká strojovňa.
Do bavorského sedanu sa nasťahovala ozrutná americká strojovňa.
Zdroj: Hidden Motorsports

Výkon hotovej strojovne jeho tvorcovia nepoznajú, no podľa nich má vyše 1 000 koní. Presné číslo povie až valcová brzda. Všetko pritom putuje na zadné kolesá, ktoré majú zodpovedajúce obutie. S prenosom ohromnej sily to napriek tomu asi nebudú mať ľahké, charakter vozidla musí byť aj vzhľadom na ušetrenú hmotnosť naozaj brutálny. Klaus bude nepochybne len pre skúsených šoférov.

Video

Diskusia