Výsledky práce austrálskej skupiny Graphene Manufacturing Group boli publikované v časopise Advanced Functional Materials. Podľa ich záveru tieto novo-vyvinuté bunky disponujú výnimočným výkonom, ktorý prekonáva všetky predtým testované materiály.

Základ tohto revolučného dizajnu spočíva v použití grafénu, ktorý sa im podarilo skombinovať s uloženými atómami hliníka. Výsledok s použitím nových článkov, ktoré sa môžu nabíjať až 60-krát rýchlejšie ako bežné lítium-iontové články znamená, že v prípade takého mobilného telefónu by vám trvalo nabitie iba jednu minútu. Tým však možnosti tejto batérie nekončia, práve naopak.

Batéria, ktorá sa nabije 60-krát rýchlejšie ako lítiová
Zdroj: Graphenemg

Vďaka unikátnemu zloženiu dokážu batérie mimoriadne efektívne udržiavať teplotu. To znamená, že v prípade elektrického automobilu by sa ušetrilo až 20 % priestoru, ktorý v súčasnosti zaberajú chladiace systémy. To by mohlo mať potencionálny vplyv nielen na dopyt po elektromobiloch, ale aj na ekonomický aspekt predajcov.

Ak by to predsa len niekomu nestačilo, návrhári vyložili na stôl ďalšie karty. Konštrukcia batérie nevyžaduje žiadne zmeny v dizajne článkov alebo vo výrobných linkách samotných batérií, ktoré už existujú. Môžu sa vyrábať v rovnakých formátoch bez väčších komplikácií. Bezpochyby ide o obrovský stimul pre budúcnosť spoločnosti, ktorá sa musí postaviť radikálnej zmene.

Batéria, ktorá sa nabije 60-krát rýchlejšie ako lítiová
Zdroj: Graphenemg

Čo otázka udržateľnosti?

Táto batéria nebude potrebovať drahé alebo exotické komponenty, ako je kobalt alebo meď. V zásade je vyrobená z hliníkovej fólie, chloridu hlinitého a z močoviny. To je faktor, ktorý by mohol znížiť závislosť na ťažbe drahých kovov v Afrike a zároveň umožní jej produkciu v ktorejkoľvek časti planéty.

Prvky, ktoré obsahuje, je možné 100 % recyklovať. Environmentálny dopad výroby batérií by sa s príchodom tejto technológie skutočne znížil. Kedy uvidíme takéto batérie na trhu? To je ťažká otázka. Podľa vedcov zodpovedných za projekt by mohli do šiestich mesiacov zostaviť funkčné prototypy a prvé testy s reálnou záťažou by sa mohli vykonávať už o 18 mesiacov.