Yugo s dvomi osemvalcami.

Zaujímavosti Balkánske šialenstvo na druhú: Na predaj je Yugo s dvojicou V8 a výkonom takmer 1 000 koní

Foto: Facebook Marketplace

15.6. 16:00 Červené vozidlo z roku 1986 má výrazne rozšírenú karosériu a zosilnenú konštrukciu, keďže je osadené dvomi 8,2-litrovými osemvalcami Cadillac.

V bývalom sovietskom bloku sa montovalo viacero rôznych automobilov, medzi ktoré patril aj malý hatchback Yugo. Vozidlo vyrábané v Juhoslávii bolo založené na type Fiat 128. Počas jeho kariéry trvajúcej takmer tri dekády z neho vzniklo viacero verzií, vrátane modelu GV určeného pre Spojené štáty. Práve tam vznikol asi najuletenejší exemplár na svete.

Na trhovisku sociálnej siete Facebook je momentálne na predaj červený exemplár z roku 1986, ktorého technika nemá s tou pôvodnou veľa spoločného. Pod prednou kapotou už dávno nenájdete 1,3-litrový  štvorvalec. Jeho miesto zaujal americký osemvalec, ide o ozrutný agregát z modelu Cadillac Eldorado disponujúci kapacitou až 8,2 litra. Motor je navyše upravený. Dosahovať má najvyšší výkon 358 kW, čo je v prepočte 487 koní.

Do malej karosérie dostal tvorca dva ozrutné motory Cadillac.
Do malej karosérie dostal tvorca dva ozrutné motory Cadillac.
Zdroj: Facebook Marketplace

Oproti originálu je táto porcia niekoľkonásobne vyššia. Tvorcovi vozidla to však nestačilo a rovnakú strojovňu napchal do zadnej časti. Každý motor má na starosti jednu nápravu. No ako uvádza portál Motor1, ich chladiaci okruh je spoločný a majiteľ neodporúča pravidelné používanie oboch pohonných jednotiek súčasne. Pri dennom jazdení sa spolieha len na tú zadnú.

Obrovské agregáty mali približne zdvojnásobiť hmotnosť hatchbacku, ktorý musel prejsť množstvom zmien. Jeho konštrukcia je kompletne vystužená. Interiér obsahuje okrem rúrkového rámu upravenú palubnú dosku a športový volant, kým sedadlá zostali prekvapujúco pôvodné. Platí to len pre tie predné, keďže pôvodné zadné pozície zaberá spolu s celým batožinovým priestorom druhý osemvalec Cadillac.

Sedadlá sú pôvodné, ale zmenili sa prístroje, volant či ovládače.
Sedadlá sú pôvodné, ale zmenili sa prístroje, volant či ovládače.
Zdroj: YouTube (ScottieDTV)

Balkánske šialenstvo na druhú prešlo veľkými zmenami aj navonok. Karoséria vozidla je výrazne rozšírená spolu s nápravami, na ktorých sú osadené kolesá z Corvette. Yugo má prepracované nárazníky, kapotu i prahy. Upúta strešným krídlom či „žalúziami“ na zadnom okne, ale tiež výfukovými koncovkami integrovanými do plechov. Čo za to? Špeciál s dvojicou V8 a výkonom takmer 1 000 koní stojí relatívne málo, majiteľ si zaň pýta 25 500 dolárov (asi 28 800 eur).

Diskusia  ()

Video

Diskusia