Stavba fyzických modelov automobilov je v podstate kombinácia technických disciplín a umenia. „Mnoho členov nášho tímu má umelecké vzdelanie či iné umelecké skúsenosti,“ potvrdzuje Martin Bogner, vedúci EDM, teda spojených tímov dizajnových modelárov pripravujúcich digitálne i fyzické modely.

Takto vznikajú automobilové modely z hliny.
Zdroj: Škoda

Dizajnová hala v Česane patrí medzi najtajnejšie pracoviská automobilky ŠKODA. Práve tu vznikajú modely budúcich vozidiel alebo koncepty určené pre výstavy. V prípade sériových modelov vznikajú v hale autá ešte roky predtým, ako sa prvýkrát objavia na verejnosti. Keď modelári svoju prácu na konkrétnom vozidle dokončia, zostáva výsledok ich práce tajný ešte približne ďalšie dva roky.

Priaznivci automobilového dizajnu určite dobre poznajú tradičné hlinené modely, na ktorých automobilky postupne vyvíjajú vzhľad auta. Tie sú však dnes dopĺňané množstvom vkladaných dielov, teda na mieru vyrobených komponentov, ktoré modely po vzhľadovej stránke priblížia skutočnému vozidlu. Podobnou cestou – vlastne s ešte väčším zastúpením rôznych dielov – vzniká aj model interiéru auta.

Takto vznikajú automobilové modely z hliny.
Zdroj: Škoda

Martin Bogner k tomu hovorí: „Fyzické modely sú pre nás stále nesmierne dôležité. Dotyk ľudskej ruky je totiž v tomto prípade nenahraditeľný. Pri modeloch ladíme detaily, ktoré nám v digitálnej podobe môžu uniknúť. Fyzické modely okrem toho slúžia aj na schvaľovanie finálneho dizajnu vozidla na úrovni vedenia Škoda Auto a koncernu Volkswagen. Aj tieto prezentácie zabezpečuje náš tím.“