Vývoj neustále napreduje v každej oblasti a nevyhýba sa ani vstupovaniu do automobilu. Autám v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch sa na dverách leskli elegantné chrómové kľučky. Na otvorenie mechanizmu bolo potrebné napríklad potiahnuť ich k sebe, išlo o pákový typ. Veľmi rozšírený bol v tom čase taký typ, kedy bolo pri uchopení kľučky nutné palcom stlačiť zámok.

Škoda Octavia Combi
Zdroj: Škoda

Čas postupoval ďalej a trendom sa stali kľučky rôznych tvarov vyhotovené z čierneho plastu, alebo v lepšom prípade vo farbe karosérie. Otvárali sa buď potiahnutím zdola nahor, alebo aj z jednej strany na druhú. Odomykanie na diaľku sa stalo samozrejmosťou v deväťdesiatych rokoch, už nebolo potrebné vkladanie kľúča do zámku dverí.

Autá 21.storočia sú oveľa sofistikovanejšie, ako ich starší predchodcovia. Existuje neúrekom druhov, pokiaľ ide o dizajn, ale aj o princíp z hľadiska funkčnosti. Bezkľúčové odomykanie dnes nie je niečím výnimočným a vyskytuje sa aj v lacnejších modeloch. Systém vozidla detekuje kľúč v jeho blízkosti, alebo otvorí zámok na základe pokynu z mobilného telefónu.

BMW i4 - športový elektromobil. Na odomknutie alebo zamknutie je potrebný dotyk ruky na vyznačenom mieste na kľučke.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Dizajn kľučky napovedá o tom, akú manipuláciu si vyžaduje. Ak sa na nej nachádza symbol v podobe horizontálnych čiarok, na odomknutie a zamknutie je potrebný dotyk ruky a tohto miesta. Niektoré modely takéto označenie nahrádzajú malým manuálnym tlačidlom. Ešte praktickejšie je, keď sa vozidlo odomkne úplne samo po priblížení kľúča, a cestujúci iba jednoducho otvoria dvere a nastúpia.