Keď generácia Baby Boomerov začala dospievať, marketingové oddelenie Fordu rýchlo zistilo, že vysokoškolsky vzdelaní spotrebitelia si začali kupovať autá ako limonádu. Okrem toho, aj mladé americké rodiny boli pripravené pridať do svojej garáže druhé auto. Rodiny vlastniace dve alebo viac áut vzrástli z 1 milióna v roku 1959 na 13 miliónov v roku 1963 – a čísla stále rástli. A do tretice, prieskum trhu ukázal, že ženy kupovali v rokoch 1956 až 1963 viac áut ako muži.
Mladí ľudia hľadali auto, ktoré sa dobre ovláda, má kompaktné rozmery a ľahko sa s ním parkuje. Mali špecifické požiadavky, ako napríklad možnosť manuálnej a automatickej prevodovky, výkonný motor a punc športového auta. No pri tom všetkom bola stále rozhodujúca cena.
Zrodenie legendy menom Mustang
Dizajnéri Fordu prišli s tromi prototypmi, pričom každý z nich bol pojatý úplne odlišným spôsobom. Prvý z nich dostal meno Allegro a odkazoval na európsky dizajn. Koncept obsahoval množstvo inovatívnych dizajnových prvkov, z ktorých sa do reálnej podoby Mustangu dostala dlhá predná kapota a obrys mriežky chladiča.
Nenechajte si ujsť históriu Fordu Mustang v galérii!
Druhým prototypom bol dvojmiestny roadster, ktorý, ako dnes už vieme, nemal so sériovou podobou spoločné vôbec nič. Vyrobené boli dva prototypy s motorom uloženým v strede. Protoyp z laminátu mal premiéru vo Watkins Glen v roku 1962. Obidve autá prekvapivo vzbudili veľký záujem a Ford na nich dokonca v rámci public stuntu jazdil po univerzitných kampusoch.
No a posledný, tretí koncept mal k sériovej podobe Mustangu najbližšie, hoci oproti produkčnej verzii bol dlhší o 127 milimetrov a strechu nižšiu o 76 milimetrov.