Jetta VS5.

Zaujímavosti Aj Volkswagen už má svoju "Daciu": Lacná značka žne úspechy, má to ale jeden veľký háčik

Foto: Jetta

14.12. 2019 12:22 Úspech rumunskej automobilky Dacia pod krídlami Renaultu nemôže nechať chladným žiadneho konkurenta. Volkswagen teraz, zdá sa, našiel svoju odpoveď.

Kedysi, v dobách prvého Loganu, si ľudia z Dacie robili posmešky. Dnes ide o etablovanú a profitujúcu automobilku s hladom po úspechu a priamym ťahom na bránu. Jej korunný princ, Duster, sa pravidelne umiestňuje na vrcholných pozíciách tabuliek predaja nielen v Európe. Podobný recept na úspech teraz skúša do úspešného projektu pretaviť i Volkswagen.

Jetta VA3.
Jetta VA3.
Zdroj: Jetta

Čínsky trh, napriek jeho aktuálnej klesajúcej tendencii, pre automobilky predstavuje najatraktívnejšie odbytisko na svete. Volkswagen na ďalekom východe prerazil najmä dostupným sedanom Jetta, ktorý sa nedávno rozhodol povýšiť na úroveň samostatnej značky, ktorá bude orientovaná najmä na excelentný pomer cena/výkon. Jetta má za sebou vynikajúci štart, za tri mesiace predala už 30 000 vozidiel, podobný raketový nástup v Číne ešte nemala žiadna iná značka.

Pozrite si modely Jetty v galérii

Dcérska automobilka VW spustila predaj v septembri, základom jej modelového portfólia sa stal sedan VA3, ktorý vychádza práve z úspešnej Jetty. Druhým hráčom do partie je aktuálne SUV s označením VS5, to je zasa postavené na Seate Ateca. Seat, napriek svojej neprítomnosti v Číne, tu fakticky čoskoro začne predávať aj svoje veľké SUV. Tarraco si však Číňania budú kupovať v inej podobe, prestavané na model Jetta VS7.

Jetta VS5.
Jetta VS5.
Zdroj: Jetta

Lacný sedan  VA3 pochádza ešte z roku 2013 a odvtedy sa predáva bez výraznejších zmien. Nedá sa prehliadnuť, že zdieľa základ napríklad so Škodou Rapid či Seatom Toledo. V Číne ho však poháňa 1,5-litrový atmosféricky plnený zážihový štvorvalec ladený na 81 kW (110 k). Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť na úrovni 185 km/h. Volkswagen sa netají tým, že sedanom mieri na úplných začiatočníkov za volantom, predovšetkým mladých ľudí.

Športovo-úžitkový typ VS5, teda osekaná Ateca, na ďalekom východe štartuje približne na sume 11 640. Ponúka solídne priestorové pomery, ani jeho interiér vôbec nevyzerá zle. Pod kapotou tu pracuje u nás už vyslúžilý motor 1.4 TSI ladený na 110 kW (150 k), nič iné v ponuke nie je. Rovnaký motor bude pracovať aj pod kapotou väčšieho VS7, to sa do predaja má dostať čoskoro. 

Jetta VS7.
Jetta VS7.
Zdroj: Jetta

Podľa aktuálnej ponuky sa nedá očakávať, že by VW so svojou lacnou automobilkou zablúdil aj do Európy. V Číne totiž čerpá najmä z nižších legislatívnych nárokov na technologickú úroveň vozidla a efektivitu jeho pohonného ústrojenstva. Za podobné peniaze by u nás “prebalenú” Atecu ponúkať nevedel. Na podobné limity nedávno narazila napríklad i Dacia, ktorej Duster už sa už nemôže predávať s atmosférickým 1,6-litrovým agregátom, musel ho vymeniť za litrové turbo. Motoristi v Európe by si teda na lacnú značku od VW aspoň nateraz musia nechať zájsť chuť.

Video

Diskusia