AC Schnitzer BMW M850i

Zaujímavosti AC Schnitzer si vzal do parády BMW radu 8

Foto: AC Schnitzer

3.12. 2018 14:10 Mníchovské kupé dostalo sadu exteriérových komponentov z karbónu a sklolaminátu, tuner nezabudol ani na motory.

Uprostred končiaceho sa roka došlo k znovuzrodeniu bavorského radu osem. Svoje špičkové kupé predviedlo BMW vo výkonnej verzii M850i s benzínovým osemvalcom, no zároveň spomenulo dostupnosť civilnejšieho naftového exemplára 840d. Obe verzie sa dostali do hľadáčika firmy AC Schnitzer. Tá zároveň ukázala, ako si predstavuje exteriérové úpravy vozidla.

Bavor prešiel zmenou exteriérového štýlu a má tiež vyšší výkon
Bavor prešiel zmenou exteriérového štýlu a má tiež vyšší výkon
Zdroj: AC Schnitzer

Na motoristickej výstave v nemeckom Essene predviedol tuner vozidlo, ktoré označil za dizajnovú štúdiu. Komponenty použité na ňom však vyzerali byť pripravené na predaj. Je preto pravdepodobné, že sa vo finále nebudú od prezentovanej formy veľmi líšiť. Platí to pre súpravu karbónových spojlerov na prednom nárazníku, ale tiež otvory na kapote a upravené odvetrávanie blatníkov.

V bočnej časti sa objavili  kryty spätných zrkadiel z uhlíkových vlákien, kým nadstavce prahov sú sklolaminátové. Vzadu je prítomné krídlo a tiež mohutný difúzor s centrálnou hmlovkou v štýle motoršportu. Karbón sa nachádza aj na štvorici výfukových koncoviek, ktoré spolu so špecifickými diskami kolies a kratšími pružinami završujú exteriérovú stránku balíka.

AC Schnitzer si vzal do parády model M850i, pri ktorom nezabudol ani na pohonnú sústavu. Jeho biturbo osemvalec vyladil na maximálny výkon 441 kW (600 k). Presne tak trafil údaj pripravovaného variantu M8, krútiacim momentom 850 Nm ho však už vopred prekonal. Ladeniu podrobil tiež naftové kupé. BMW 640d dosahuje po jeho úpravách čísla 279 kW (380 k) a 780 Nm, v budúcnosti očakávame aj tuning ďalších chystaných verzií. Ceny nateraz nie sú predmetom debaty.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia