To, že Tesla zaviedla vo výrobe vozidiel v Európe nový rytmus, je fakt. Ak chcú ostatní výrobcovia ísť rovnakým tempom, aké nasadila americká firma, musia preto urobiť niečo viac. S týmto zámerom najviac bojuje koncern Volkswagen, ktorý podľa posledných informácií uvažuje o vybudovaní novej fabriky na výrobu elektromobilov. Koncern trápi skutočnosť, že Tesla bude môcť vo svojej novej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne len s 12 000 zamestnancami. Napriek tomu VW vo svojej fabrike vo Wolfsburgu, ktorá je vlajkovou loďou medzi fabrikami, potrebuje na výrobu 700 000 vozidiel až 25 000 zamestnancov. Z toho teda pripadá každoročne na jedného zamestnanca 28 áut ročne, pričom na človeka z Tesly pripadá takmer 42 vozidiel za rok. 

Továreň Volkswagenu vo Wolfsburgu.
Zdroj: Volkswagen AG

Urýchliť výrobu konkrétneho modelu auta, keď sa jeho obchodný cyklus ešte len začal, je mimoriadne komplikovaná úloha. Museli by sa prehodnotiť úplne všetky procesy, od dodávky komponentov až po dizajn, nehovoriac o štruktúre a organizácii továrne. Práve Volskwagen vyrába vo Wolfsburgu hneď niekoľko rôznych modelov a zmena každého z nich by mohla výrazne ohroziť ekonomiku celej skupiny. Aby takémuto scenáru predišli, nemecká značka zvažuje výstavbu novej továrne výlučne na výrobu elektromobilov. Nejde o fámu, ale o informácie na základe zdrojov blízkych vedeniu. Generálny riaditeľ Ralf Brandstätter poznamenal, že plánujú úplne novú stavbu, aby si zabezpečili čas a priestor na postupnú modernizáciu hlavnej továrne.