M156 (2006 - 2015)
Nenechajte si ujsť galériu k článku
6,2-litrový vidlicový osemvalec predstavuje prvý motor, ktorý bol vyvinutý divíziou AMG a nevychádzal zo žiadneho civilného motora od Mercedesu. Pôvodne uplatnenie mal hľadať v závodnej sfére, no ako dnes vieme, dostal sa do množstva modelov s označením 63 AMG. A to aj napriek tomu, že má objem 6 206 ccm. No označenie neodkazuje na objem, ale na legendárny 6,3-litrový osemvalec M100, ktorý sa vyrábal v rokoch 1963 až 1981.
M156 sa montoval do celého radu modelov (všetky vo verziách 63 AMG): trieda E, ML, R, S, CL, CLK, CLS, CL, SL, SLS a poháňal aj raritný superšport Lucra LC470 R. Celkovo bol naladený na 3 rôzne výkonové varianty. Najslabšia mala 420 kW (571 koní) a 650 Nm, silnejšia 435 kW (591 koní) a totožný krútiaci moment a najvýkonnejšia 464 kW (631 koní) a 635 Nm s obmedzovačom na 8 000 ot./min.