Auto ako investičný objekt ? V zriedkavých prípadoch to môže fungovať. Nemusí ísť ani o extrémne vzácne klasické auto alebo exkluzívne superšportiaky. Nedávno bola v USA vydražená Toyota Supra. Jej pôvodná cena bola okolo 43 000 eur, no o 28 rokov neskôr a po cca 120 000 najazdených kilometroch neskôr niekto vysolil za ikonu JDM ekvivalentu vyše 123 000 eur.

Toyota Supra (1994)
Zdroj: bringatrailer.com

Takéto enormné zvýšenie cien nie je samozrejme výnimkou, môže za to najmä humbuk, ktorý Supra zažíva. S modelom interne známym ako A90 bola v roku 2019 predstavená piata generácia Supry – v spolupráci s BMW, pretože Supra a Z4 zdieľajú oveľa viac ako len platformu. Predtým mala ikona športových áut 17-ročnú prestávku, pretože Supra MKIV bola v roku 2002 vyradená z výroby.

Štvrtá generácia, interne nazývaná JZA80, nie je len pre fanúšikov JDM Supry par excellence. Nadšenie pre 4,52 metra dlhú Toyotu podporili filmy ako „The Fast and the Furious“ a videohry ako „ Gran Turismo “ alebo „Need for Speed ​​​​Underground“. Japonské športové auto je dnes už legendou. Supra štvrtej generácie prišla na trh v roku 1993 ako nástupca MA70 a ponúkala sa ako kupé aj ako targa. Okrem nadčasového dizajnu s dlhou kapotou bola známa predovšetkým svojimi motormi. Takzvané 2JZ sú známe nielen svojou odolnosťou, ale aj obrovským tuningovým potenciálom – výkonové úrovne 1000 koní a viac nie sú žiadnym problémom.

Presne takýto model s trojlitrovým motorom s twin turbom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou bol nedávno vydražený v USA na aukčnej platforme bringatrailer.com. Supra z roku 1994 v dosť nezvyčajnej farebnej kombinácii „Antracit Metallic“ s béžovým koženým interiérom bola kedysi dodaná dílerom v San Franciscu a pred 28 rokmi bola jej základná cenovka ekvivalentná dnešným 39 800 eur. Po pridaní doplnkov, ako je koža, ozvučenie a charakteristické zadné krídlo cena stúpla na  43 100 eur.

Toyota Supra (1994).
Zdroj: bringatrailer.com

Po 28 rokoch sa Supra teraz predala za neuveriteľných 123 000 eur. Vysoká cena je spôsobená najmä dobrým pôvodným stavom - čo je v aktuálnom inventári Supry vzácnosť. Táto kópia bola ušetrená od veľkých tuningových počinov, ako je široký bodykit, a dokonca jazdí na pôvodných 17-palcových ráfikoch. Ale nejaké zmeny sa našli. Dodatočne bol namontovaný výfuk GReddy, prefukovací ventil HKS, tlmiče Koni a ďalšie drobnosti, ako napríklad indikátor plniaceho tlaku. V cene však boli aj všetky originálne diely, takže nový majiteľ si v prípade potreby môže Supru vychutnať opäť v originálnom stave.