ikona

Testy Nissan Micra číslo päť: Podarená premena

Foto: Filip Kadlečík

23.5. 2017 14:00 PRVÁ JAZDA Piata generácia Nissanu Micra sa pokúša o reštart. So svojimi predchodcami štýlová novinka totiž nemá prakticky nič spoločné. Aký je drobný Japonec v reálnej premávke?

Nissan Micra patrí medzi etablované modely segmentu B. Začiatok výroby prvej generácie sa datuje do roku 1982, aj po 35 rokoch je japonský drobec ako pokropený živou vodou. Tak pôsobí prinajmenšom na prvý pohľad. Zo škaredého káčatka sa vykľula štýlová labuť, ktorá má čo ponúknuť.

Zadná časť je vyššia, než predná - vďaka tomu vyzerá auto dynamicky aj na parkovisku
Zadná časť je vyššia, než predná - vďaka tomu vyzerá auto dynamicky aj na parkovisku
Zdroj: Filip Kadlečík

Medzi jej najväčšie špecifiká patria prémiové reproduktory zabudované do hlavovej opierky vodiča či široké možnosti personalizácie. My sme si jej silné i slabé stránky v uliciach Bratislavy preverili v kombinácii s agregátom 0.9 l Turbo, päťstupňovou manuálnou prevodovkou a výbavou Tekna.

Štýlová labuť

Najväčšiu medzigeneračnú zmenu odhalíte pravdepodobne pri pohľade na exteriér japonského drobca. Akékoľvek pokusy o sympatický vzhľad malého autíčka sa vytratili, dizajnéri si tentokrát zvolili podstatne agresívnejší a dynamickejší vzhľad, než tomu bolo kedykoľvek predtým. Predné svetlomety sa na protiidúce vozidlá mračia, prikrčene vozidlo pôsobí aj z profilu.

Klesajúca strecha, 17
Klesajúca strecha, 17" disky kolies a zafarbený C-stĺpik robia z Micry naozaj atraktívne vozidlo
Zdroj: Filip Kadlečík

Výrazne klenuté blatníky naznačujú stabilný posed na ceste. Športový nádych Micre dodáva aj niekoľko ďalších kriviek, ktoré od predných plynule prechádzajú ku koncovým svetlám. Disky kolies s priemerom 17” a zadná časť dynamický dojem len podtrhujú. Opticky je výrazne vyššia, než tá predná, vďaka čomu auto vyzerá ako keby bolo prikrčené a pripravené na šprint. Naživo supermini aj vďaka štýlovým koncovým svetlám vyzerá naozaj vynikajúco.

Protiklady v interiéri

Interiér je na tom celkovo o niečo horšie ako exteriér. Je síce pravda, že taktiež vyzerá veľmi dobre, no tu Nissanu k dokonalosti chýba dotiahnutie jedného dôležitého detailu. Tým je infotainment vozidla. Jeho reakcie nie sú práve bleskové, slabšie je aj rozlíšenie samotného centrálneho displeja. Užívateľské rozhranie taktiež nepatrí k tým najmodernejším. Je to škoda, pretože toto auto má potenciál zaujať najmä ľudí, ktorí si na technológiach potrpia.

Interiér sa nám ako celok páči, výčitky smerujú v podstate len k infotainmentu
Interiér sa nám ako celok páči, výčitky smerujú v podstate len k infotainmentu
Zdroj: Filip Kadlečík

Jedným dychom však treba dodať, že až na spomínané nedostatky je zábavno-informačný systém ako taký na dobrej úrovni. Nie všetky modely v danom segmente ponúkajú pohľad mimo vozidla cez 360° kamerový systém či prémiovú audiosústavu.

S ňou dokonca Nissan trochu experimentuje, spolu so spoločnosťou Bose vymysleli ozvučenie, ktorého dôležitou sústavou sú reproduktory umiestnené v hlavovej opierke vodiča. Vďaka tomu je auto schopné veľmi dobre reprodukovať priestorový zvuk.

Nissan Micra 0.9 l Turbo Tekna
Nissan Micra 0.9 l Turbo Tekna
Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér testovaného vozidla bol odetý do príplatkového červeného paketu, za ktorý si od vás Nissan vypýta 890 eur. Za túto cenu však nedostanete len niekoľko zafarbených plastov, ale aj kožené sedadlá. Príplatkový balík sa nám páčil, vyzerá veľmi dobre a sedadlá sú pohodlné. Okrem iného nás potešilo aj miesto pre cestujúcich na zadných sedadlách. Naopak, batožinový priestor patrí s objemom 300 l skôr k priemeru segmentu.

Veľmi spokojní sme boli aj s volantom a rozmiestnením multifunkčných tlačidiel či prístrojovou doskou. V jej centre sa totiž nachádza veľký farebný displej, ktorý vodičovi výrazne zjednodušuje ovládanie automobilu. Tu a tam nás prekvapila prítomnosť menej kvalitných materiálov, ktoré by sme v príplatkovom interiéri nečakali. Tento fakt taktiež patrí k škvrnám na vysvedčení japonského supermini.

Prepĺňaný trojvalec a výborný podvozok

Niekedy sa môže zdať, že kto dnes nemá prepĺňaný trojvalec, akoby v automobilovom svete ani neexistoval. Výnimkou nie je ani Nissan, pod kapotou Micry, s ktorou sme absolvovali prvé zoznamovacie kilometre, pracoval agregát 0.9 l Turbo. Ten prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky roztáča kolesá prednej nápravy. Rečou čísel je pohonná jednotka schopná vyprodukovať 66 kW (90 k) pri 5 500 ot./min a 140 Nm pri 2 250 ot./min.

Malý motor je položený nízko - to len zvyšuje stabilitu aj tak širokej Micry
Malý motor je položený nízko - to len zvyšuje stabilitu aj tak širokej Micry
Zdroj: Filip Kadlečík

S touto motorizáciou sa za bežných podmienok jazdí úplne komfortne, od trojvalca však netreba očakávať zázraky. Najmä pri rozbiehaní je cítiť, že autu by sa hodil aj vyšší výkon. Ak už však isté tempo nadobudnete, o prítomnosti malého agregátu ani nebudete vedieť.

Medzi rýchlosťami 60 až 90 km/h sa s ním po podradení na okresných cestách dá rýchlo a bezpečne predbiehať, vtedy je pružnejší ako pri spomínanom rozjazde. Nissan sľubuje, že pri bežnej jazde by spotreba šikovného autíčka nemala presiahnuť hodnotu 5,1 l/100 km. Či je táto informácia reálna, zistíme až v redakčnom teste.

360° kamera uľahčuje parkovanie, škoda len slabšieho rozlíšenia displeja
360° kamera uľahčuje parkovanie, škoda len slabšieho rozlíšenia displeja
Zdroj: Filip Kadlečík

Viac než motor sa nám určite páčil podvozok Micry. Bez problémov filtruje aj väčšie nerovnosti našich ciest, limitujú ho len 17” disky kolies. Do reálnej premávky na Slovensku by sa určite viac hodil menší rozmer. Na druhú stranu treba povedať, že aj vďaka nim je auto na kvalitných cestách nadpriemerne stabilné a vodič sa nemusí báť ani rýchlejšieho prejazdu zákrut. Podvozok je v tomto prípade jednoznačne “rýchlejší”, než testovaná motorizácia.

Začína poriadne nízko

Nissanu sa základnú cenu novinky podarilo stlačiť pod psychologicky dôležitých 10 000 eur. Micru s agregátom 1.0 l 52 kW (71 k) vo vyhotovení Visia na našom trhu kúpite od 9 690 eur. Aj samotná automobilka však predpokladá, že na odbyt pôjdu skôr lepšie vybavené verzie. Nami testovaný agregát v spojení s výbavou Tekna môžete mať za 13 990 eur.

Cenník piatej generácie modelu Micra
Cenník piatej generácie modelu Micra
Zdroj: Nissan

V prípade tohto vozidla sa však ku slovu dostali viaceré príplatky, ktoré cenu drobného auta nafúkli nad hranicu 16 000 eur. Vzhľadom na prítomnosť adaptívneho tempomatu, navigácie, drahšieho vyhotovenia interiéru či značkovej audiosústavy však táto cenovka nemusí byť nevyhnutne prestrelená. Na presuny v rámci mesta by vám však malo stačiť aj jednoduchšie vybavené vozidlo.

Podarená premena

Celkovo nás svojim prejavom Micra potešila. S testovanou motorizáciou ide predovšetkým o mestské auto. V relatívnom tichu síce zvláda aj jazdu po diaľnici, no pri nej už neúmerne stúpa spotreba benzínu. Väčším univerzálom bude pravdepodobne vyhotovenie s vznetovým agregátom 1.5 dCi.

Micra vyzerá ešte lepšie s full-LED svetlometmi, tie však v testovanom vozidle chýbali
Micra vyzerá ešte lepšie s full-LED svetlometmi, tie však v testovanom vozidle chýbali
Zdroj: Filip Kadlečík

Čo sa však exteriéru a interiéru týka, Micra má len niekoľko drobných nedostatkov. Ak hľadáte štýlové a pomerne komfortné vozidlo na presuny v mestskej džungli, malý Nissan môže byť tou správnou voľbou. Po premene medzi štvrtou a piatou generáciou, sa z neho stal neprehliadnuteľný a agilný zástupca segmentu B, za ktorým sa ľudia otáčajú. Tomu hovoríme podarený reštart.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia