Test BMW 640i xDrive

Testy Test BMW 640i xDrive: Perfektný základ

Foto: Marek Pokrývka

11.10. 2016 16:08 Trojlitrový šesťvalec pod kapotou bavorského kupé musí stačiť každému, napriek pozícii štartovacieho motora ide o viac než dôstojnú voľbu.

Téme znižovania objemu motorov sme sa venovali už mnohokrát. Produkty mníchovskej značky nie sú výnimkou, veď BMW už začalo do svojho ťažiskového radu tri montovať aj trojvalec. Svoju vlajkovú loď zasa čínskym zákazníkom predáva s dvojlitrom. Nehovoriac o superšporte menom i8, ktorý vo svojom silnom hybridnom pohone využíva taktiež len trojvalcový spaľovací agregát...

Štartovacou voľbou pri bavorskej šestke zostal šesťvalec
Štartovacou voľbou pri bavorskej šestke zostal šesťvalec
Zdroj: Marek Pokrývka

Číslo šesť je v tomto smere akoby nedotknuteľné. Ani nedávna modernizácia nepriniesla pod jeho kapotu žiadne ochudobnené motorčeky, štartovacou voľbou zostal prepĺňaný benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom tri litre. Práve tento model sme podrobili testu. V ňom sme sa zamerali najmä na technickú stránku, keďže aktuálnu verziu Bavora už dobre poznáme.

Dostatočná dynamika a rýdzi zvuk

BMW 640i Coupé je najdostupnejším vyhotovením tohto vozidla, my sme však mali k dispozícii trochu drahší variant so štítkom xDrive. Maximálny výkon 235 kW (320 k) teda putoval na všetky kolesá. Vyše tri stovky koní skutočne nie sú málo, ani krútiaci moment 450 Nm nie je číslom vyvolávajúcim automaticky myšlienky na základnú motorizáciu. Skôr naopak.

Test BMW 640i xDrive
Test BMW 640i xDrive
Zdroj: Marek Pokrývka

Vďaka pohonu oboch náprav šprintuje tento model na stovku už za 5,2 sekundy a akcelerovať prestane až pri elektronickom limite 250 km/h. Dynamika tohto modelu je teda viac než dostatočná. Aj subjektívne pôsobí Bavor poriadne rýchlo, k čomu prispieva krásna zvuková kulisa. Rýdza mechanická melódia tohto prepĺňaného radového šesťvalca je vyslovene návyková.

Vo výborných dojmoch z pohonu má prsty aj mnohokrát chválený osemstupňový automat od ZF. S motorom si výborne rozumie, pričom nezáleží na jazdnom režime. Príkladne sa správa pri pokojnej jazde i prudkej akcelerácii. Tento reťazec však nepredbieha podvozok, ktorý poskytuje parádne jazdné vlastnosti. V rámci segmentu patrí k špičke. Nejde však o nejakého prvoplánového rezača zákrut, pri dynamickej jazde je občas cítiť jeho nezanedbateľná hmotnosť. S vodičom presahuje 1,8 tony.

BMW 640i xDrive Coupé nie je prvoplánový rezač zákrut
BMW 640i xDrive Coupé nie je prvoplánový rezač zákrut
Zdroj: Marek Pokrývka

Vzhľadom na parametre tohto vozidla je jasné, že nepôjde o ktovieakého askéta. Ani oficiálne údaje to netvrdia. V meste má mať tento model spotrebu 11,4 l/100 km, pričom reálne dokáže spotrebovať ešte o dobrý liter viac. Mimo ulíc sa dá dostať pod desiatku. Diaľničné maximum 130 km/h znamená rovných deväť litrov, na vidieku sme motoru namerali 7,9 l/100 km.

Vybavením sa nedržal na uzde

Skutočnosti, že základným motorom v aktuálnej šestke je trojlitrový šesťvalec, zodpovedá aj cenová politika. Importér mníchovských áut si za BMW 640i Coupé pýta na našom trhu minimálne 84 200 eur. Za pohon všetkých kolies pribudne na účet 87 600 európskych dukátov, no to je len štartovacia priečka. Z hľadiska vybavenia sa testovaný automobil vôbec nedržal na uzde. Množstvo príplatkov zvýšilo jeho cenu o takmer tridsaťtisíc, na konci účtu sa tak objavilo číslo 115 581.

Príplatky zvýšili cenu testovaného auta o takmer tridsaťtisíc
Príplatky zvýšili cenu testovaného auta o takmer tridsaťtisíc
Zdroj: Marek Pokrývka

Extra investíciu si vyžiadali devätnásťpalcové disky kolies, adaptívne tlmiče, špeciálny lak, automatické dovieranie dverí, strešné okno, ventilácia sedadiel, súprava exteriérových kamier, ozvučenie Harman/Kardon, keramický povrch ovládacích prvkov či vstavaná navigácia. Aj vďaka týmto prvkom vládla na palube bavorského kupé luxusná atmosféra.

Viac než dôstojná voľba motora

BMW 640i je v dobe stále väčšieho rozširovania trojvalcov perfektný základ. Napriek pozícii štartovacieho motora ide o viac než dôstojnú voľbu, čomu však zodpovedá cenová politika. S pohonom všetkých kolies stojí kupé 87 600 eur. No ak by ste chceli ešte dva valce navyše, táto suma sa nebezpečne priblíži šesťcifernému teritóriu aj bez akýchkoľvek príplatkových prvkov.

Pri mníchovskej šestke je základný motor dobrou voľbou
Pri mníchovskej šestke je základný motor dobrou voľbou
Zdroj: Marek Pokrývka

Trojlitrový šesťvalec pod kapotou bavorského kupé musí reálne stačiť každému, ponúka naozaj dostatočnú dynamiku a tiež melodický zvuk. Silnejší 4,4-litrový osemvalec či dokonca brutálne vyhotovenie M6 je v prípade tohto auta čírym rozmarom. No ako to už býva, mnoho dostatočne zabezpečených ľudí si zaň rado priplatí. Mať totiž „iba základ“ sa medzi bohatou klientelou nenosí...

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 979 cm3
Max. výkon
235 kW/320 k
pri otáčkach
5 800/min
Max. krútiaci moment
450 Nm
pri otáčkach
1 300-4 500/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 894 mm
Šírka
1 894 mm
Výška
1 369 mm
Rázvor náprav
2 855 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 765 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 840 kg
Užitočná hmotnosť
500 kg
Celková hmotnosť
2 265 kg
Objem batožinového priestoru
460 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
11,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,2 l/100 km
Mesto - počas testu
12,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,0 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
191 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 84 200 €
Základná cena verzie
od 87 600 €
Cena testovaného exemplára
115 581 €
Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia