Seat Leon 1.5 eTSI DSG FR.

Testy Vyskúšali sme si Seat Leon 1.5 eTSI: Španiel stavia na emóciách a modernom interiéri

Foto: Marek Pokrývka

28.6. 14:04 PRVÁ JAZDA | Štvrtá generácia populárneho kompaktu podľa nás výborne vyzerá a ponúka nadpriemerné jazdné vlastnosti, páčila sa nám aj kombinácia mild-hybridného benzínu s prevodovkou DSG. Leon však má aj nejaké muchy.

Počas ostatných mesiacov došlo v koncerne Volkswagen ku generačnej obmene kompaktov. Spomedzi noviniek sme zatiaľ mali možnosť dvakrát ochutnať zástupcu značky Škoda: najprv sme testovali model Octavia Combi s benzínovým srdcom, neskôr sme jazdili na naftovom liftbacku. Teraz prišiel na rad súrodenec z Pyrenejského polostrova.

Seat Leon debutoval začiatkom roka, naživo sme ho mali spoznať v Ženeve. Pandémia nového koronavírusu však harmonogram zmenila. S vozidlom sme sa naživo zoznámili až na domácej pôde, pričom k dispozícii sme mali predsériový exemplár určený pôvodne na zrušené medzinárodné jazdy. Šlo variant FR s mild-hybridným 1,5-litrovým benzínom.

Leon štvrtej generácie vyzerá podľa nás dobre najmä zozadu.
Leon štvrtej generácie vyzerá podľa nás dobre najmä zozadu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Novinka nás okamžite oslovila svojím dizajnom. Štýl uvedený pôvodne sedemmiestnym SUV Tarraco na hatchbacku výborne funguje, najmä v kombinácii s červeným lakom a športovým štýlom zahŕňajúcim osemnásťpalcové kolesá. Leon podľa nás v tejto forme pôsobí veľmi atraktívne. Najviac sa na ňom páči zadok s prepojenými LED svetlami, ozdobným podpisom modelu a zaujímavými hranatými zakončeniami výfuku. Tie sú ale len falošné.

Proporcie vozidla sa medzigeneračne citeľne zmenili. Do dĺžky narástlo o 86 mm, čo najviac vidieť na prednej kapote. Zväčšil sa ale aj rázvor o nezanedbateľných 50 mm. Vďaka tomu poskytuje viac miesta, najmä na zadných miestach je to v oblasti nôh prekvapujúco dobré. V tomto smere sa Leon takmer dotiahol na svojho českého súrodenca. A nesklame ani batožinovým priestorom, ktorý má štandardne objem 380 litrov.

Interiér španielskeho kompaktu vyznáva minimalistický štýl.
Interiér španielskeho kompaktu vyznáva minimalistický štýl.
Zdroj: Marek Pokrývka

Interiér nadväzuje na predchádzajúcu generáciu hranatými tvarmi. Má však minimalistickú koncepciu s minimom fyzických tlačidiel, dokonca aj oproti koncernovým súrodencom. V tomto prípade sa takmer všetko ovláda cez displej infotainmentu a priľahlú dotykovú lištu. Jej súčasťou je okrem hlasitosti aj dvojzónové nastavovanie teploty. To nám spôsobovalo ťažkosti, pri ťukaní po displeji sme si neraz bočnou stranou dlane omylom “prikúrili” či poriadne pridali hudbu.

Zvolené riešenie pôsobí ale naoko veľmi moderne. Páčila sa nám tiež grafika centrálnej obrazovky, ako aj digitálneho prístrojového panela ponúkajúceho viaceré režimy zobrazenia. Všetko funguje napriek plejáde všemožných nastavení celkom intuitívne. K dispozícii sú dve základné menu, široké možnosti prispôsobenia a mnohé funkcie. Čo nie je len pozitívne.

Cez dotykový displej sa v tomto prípade ovláda takmer všetko.
Cez dotykový displej sa v tomto prípade ovláda takmer všetko.
Zdroj: Marek Pokrývka

V našom prípade systém často štrajkoval a naše voľby neraz ignoroval, pričom na striedačku vypadávali rôzne funkcie podľa nám neznámeho kľúča. V prípade predsériového kúska určeného do šrotu to ešte možno s prižmúrením akceptovať. No dúfame, že s takýmito problémami sa nebudú stýkať budúci zákazníci. Dočasnú nemožnosť zmeny farby osvetlenia možno prekusnúť, ale nefunkčné ladenie rádia či ovládanie jazdného režimu dokáže poriadne hnevať. Fyzické ovládače by sme preto na niektoré veci privítali.

Zaujímavým prvkom je svetelný pásik prechádzajúci z vrchu palubnej dosky na predné dvere. Plní nielen funkciu náladového osvetlenia, jeho súčasťou sú aj oranžové diódy upozorňujúce na vozidlo v slepom uhle. Vodič ich vníma aj periférne. Je to podľa nás lepšie riešenie než svetielko na konci spätného zrkadla, pričom spolu s akustickou výstrahou upozorní aj pri snahe otvoriť dvere pred prichádzajúcim vozidlom.

Video

Diskusia