Poďme si však radšej zajazdiť. Doterajšiu atmosférickú benzínovú tisícšesťstovku nahradil väčší a výkonnejší dvojliter, známy z Outlandera. V porovnaní s verziou v Outlanderi bol však pre ASX naladený trochu inak. Oproti predošlému menšiemu motoru sa líši nielen vyšším objemom, ale takisto rozvodom SOHC namiesto doterajšieho DOHC. Konštrukčne je teda menej náročný, vďaka prechodu od rozvodu s dvoma vačkovými hriadeľmi k technike s jedným vačkovým hriadeľom je agregát aj kompaktnejší, čo pomáha znížiť jeho hmotnosť.

Jednotke nechýba premenlivé časovanie a zdvih sacích ventilov Smart MIVEC, čo zlepšuje spotrebu paliva obmedzením strát. V praxi je však najpodstatnejšou zmenou nárast výkonu. Pokiaľ tisícšesťstovka poskytovala 115 koní a 154 Nm, novinka ponúka výkon až 150 koní (110 kW) a krútiaci moment 195 Nm.

Mitsubishi ASX bude poháňať klasický atmosférický benzínový štvorvalec s objemom dva litre a s výkonom 150 koní.
Zdroj: Mitsubishi

Počas jazdy to poznať, nový motor dokáže vynovené Mitsubishi ASX veľmi slušne rozhýbať, potešiteľné sú aj jeho okamžité reakcie na povely plynovým pedálom. Samozrejme, ako každý atmosférický motor, treba ho trochu viac vytáčať. Nad hranicou 3 000 otáčok začína výkon pekne gradovať. Páčila sa nám aj jeho kultivovanosť a skvelé odhlučnenie, prácu pohonnej jednotky prakticky nepočuť.

Samotný motor má krásne lineárny ťah, len potrebuje otáčky. Podobnú kombináciu už ponúka iba Mazda CX-3, ale tá je o čosi menšia (vychádza z modelu Mazda2). Zaujímavosťou je, že manuálna prevodovka má iba päť stupňov a dostanete ju len v kombinácii s predným pohonom. Jej chod je však príkladný, rovnako ako ovládanie spojky. Len páka je príliš dlhá a dizajnovo pôsobí mierne archaickým dojmom. Na výber však bude aj automatická bezstupňová prevodovka CVT, ktorá dokáže pri prudkom zrýchľovaní vďaka elektronike prejsť do virtuálneho manuálneho režimu, ktorý si natvrdo môžete aj vynútiť presunom páky do polohy M.

Skratka 4WD Lock označuje režim, keď pohon 4x4 rýchlejšie priraďuje aj zadnú nápravu. Vyslovene na tvrdo uzamknutý pohon vtedy nie je.
Zdroj: Mitsubishi

Po prvý raz môžete mať v kombinácii s benzínovým motorom v ASX aj pohon všetkých kolies, ktorý dokáže cez elektronicky riadenú medzinápravovú spojku posielať inteligentne až 50 percent výkonu na zadné kolesá. Pohon 4x4 poskytuje tri režimy: základný pohon prednej nápravy, pohon 4WD Auto, keď systém sám rozhoduje, koľko výkonu motoru pošle na tú-ktorú nápravu (dopredu ide až 98 %, dozadu až 50 %), tretí režim 4WD Lock pracuje citlivejšie a rýchlejšie priraďuje zadnú nápravu.