Samotná japonská automobilka tvrdí, že napriek veku auta novú generáciu ASX vlastne ani nepotrebuje. Ide stále o jej tretí najpredávanejší model (po SUV Outlander a pick-upe L200) a v Európe tvorí 27 % predaja značky s trojicou diamantov v logu. Ešte úspešnejší je model ASX na slovenskom trhu, kde tvorí dokonca viac než polovicu predaja (53 % podiel na celkových predajoch Mitsubishi v SR: 5 024 vozidiel predaných v SR od júna 2010 do mája 2019). Človek si skutočne nemôže nevšimnúť množstvo modelov ASX jazdiacich po slovenských cestách. Jednoduchá a spoľahlivá technika z nich robia trvanlivých spoločníkov.

Exteriér ASX pre modelový ročník 2020 je celkom nový. Predok dostal moderný štít značky Mitsubishi s množstvom chrómu a full-LED svetlomety. Vzadu pribudli rovnako nové, hranaté LED združené svetlá, ktoré nám pripomenuli modely SUV od značky Lexus. Od A-stĺpika dopredu je ASX vlastne celkom nové, a to vrátane výstuh, hranatejších blatníkov a vyššej kapoty.

Tvar zadných svetiel sa nezmenil, majú však úplne inú grafiku. Prepracovaný je aj nárazník.
Zdroj: Mitsubishi

Predok s masívnym chrómovaním automobilka nazýva dynamický štít (Dynamic Shield) a je výsledkom snahy značky ponúknuť výraznejší vzhľad než doposiaľ. Celkovo vyzerá ASX mimoriadne moderne, príbuzenský vzťah s predošlou generáciou si všimnete hádam iba pri bočnom pohľade na auto.

V interiéri si zato vek auta uvedomíte okamžite. Zmeny sa obmedzili na nový, mäkký, dojmom kvality pôsobiaci povrch palubnej dosky a na stredový displej infotainmentu s uhlopriečkou deväť palcov. Na testovacích modeloch prezentovaná vstavaná navigácia TomTom sa k nám nedostane, čo napokon ani nie je na škodu. Je totiž veľmi pomalá a nedá sa na ňu v každej situácii spoľahnúť. Aj tak už dnes má každý navigáciu vo svojom smartfóne.

Palubná doska pôsobí lepšie aj vďaka lepším povrchovým materiálom. Pribudla aj bezpečnostná technika.
Zdroj: Mitsubishi

 Stratégia značky je taká, že zákazníci budú musieť využívať zrkadlenie rozumného telefónu cez novú verziu multimediálneho rozhrania. Naopak, čo poteší, je bezpečnostný balík BSW, RCTA a LCA. V preklade do zrozumiteľnej slovenčiny to znamená: sledovanie mŕtveho uhla (BSW), sledovanie dopravnej situácie za vozidlom (RCTA) a asistenta zmeny jazdného pruhu (LCA). Výrobca ešte zdôrazňuje aj strieborné ovládače klimatizácie. OK, berieme na vedomie…