Mitsubishi ASX.

Testy Vyskúšali sme si nové Mitsubishi ASX 2.0 AWD CVT: Bola modernizácia dostatočná?

Foto: Mitsubishi

16.10. 14:47 PRVÁ JAZDA - Kompaktné SUV Mitsubishi ASX sa na európskych trhoch predáva už od leta 2010, čo je dnes v automobilovom svete slušný čas. Má za sebou už niekoľko faceliftov aj technických vylepšení, teraz však prišiel čas na poriadnu zmenu.

Samotná japonská automobilka tvrdí, že napriek veku auta novú generáciu ASX vlastne ani nepotrebuje. Ide stále o jej tretí najpredávanejší model (po SUV Outlander a pick-upe L200) a v Európe tvorí 27 % predaja značky s trojicou diamantov v logu. Ešte úspešnejší je model ASX na slovenskom trhu, kde tvorí dokonca viac než polovicu predaja (53 % podiel na celkových predajoch Mitsubishi v SR: 5 024 vozidiel predaných v SR od júna 2010 do mája 2019). Človek si skutočne nemôže nevšimnúť množstvo modelov ASX jazdiacich po slovenských cestách. Jednoduchá a spoľahlivá technika z nich robia trvanlivých spoločníkov.

Exteriér ASX pre modelový ročník 2020 je celkom nový. Predok dostal moderný štít značky Mitsubishi s množstvom chrómu a full-LED svetlomety. Vzadu pribudli rovnako nové, hranaté LED združené svetlá, ktoré nám pripomenuli modely SUV od značky Lexus. Od A-stĺpika dopredu je ASX vlastne celkom nové, a to vrátane výstuh, hranatejších blatníkov a vyššej kapoty.

Tvar zadných svetiel sa nezmenil, majú však úplne inú grafiku. Prepracovaný je aj nárazník.
Tvar zadných svetiel sa nezmenil, majú však úplne inú grafiku. Prepracovaný je aj nárazník.
Zdroj: Mitsubishi

Predok s masívnym chrómovaním automobilka nazýva dynamický štít (Dynamic Shield) a je výsledkom snahy značky ponúknuť výraznejší vzhľad než doposiaľ. Celkovo vyzerá ASX mimoriadne moderne, príbuzenský vzťah s predošlou generáciou si všimnete hádam iba pri bočnom pohľade na auto.

V interiéri si zato vek auta uvedomíte okamžite. Zmeny sa obmedzili na nový, mäkký, dojmom kvality pôsobiaci povrch palubnej dosky a na stredový displej infotainmentu s uhlopriečkou deväť palcov. Na testovacích modeloch prezentovaná vstavaná navigácia TomTom sa k nám nedostane, čo napokon ani nie je na škodu. Je totiž veľmi pomalá a nedá sa na ňu v každej situácii spoľahnúť. Aj tak už dnes má každý navigáciu vo svojom smartfóne.

Palubná doska pôsobí lepšie aj vďaka lepším povrchovým materiálom. Pribudla aj bezpečnostná technika.
Palubná doska pôsobí lepšie aj vďaka lepším povrchovým materiálom. Pribudla aj bezpečnostná technika.
Zdroj: Mitsubishi

 Stratégia značky je taká, že zákazníci budú musieť využívať zrkadlenie rozumného telefónu cez novú verziu multimediálneho rozhrania. Naopak, čo poteší, je bezpečnostný balík BSW, RCTA a LCA. V preklade do zrozumiteľnej slovenčiny to znamená: sledovanie mŕtveho uhla (BSW), sledovanie dopravnej situácie za vozidlom (RCTA) a asistenta zmeny jazdného pruhu (LCA). Výrobca ešte zdôrazňuje aj strieborné ovládače klimatizácie. OK, berieme na vedomie…

Video

Diskusia