SsangYong bol už viackrát finančne ohrozený, vážne riziko bankrotu mu naposledy hrozilo začiatkom roka 2021. Záchranný plán však zatiaľ vychádza a obrodenie prichádza vo veľkom štýle - autom, ktoré by mohlo značku poslať smerom finančnej stability. Modernizáciou totiž prešla vlajková loď Rexton.

SsangYong Rexton e-XDi 220.
Zdroj: Auto Bild

Zaujímavosťou Rextona je fakt, že ho nemožno radiť k moderným “zhýčkaným” SUV s najmodernejšími podvozkami. Kto hľadá tvrdšiu off-roadovú mechaniku, tu ju nájde. Konzervatívna architektúra tohto teréniaku môže mnohým imponovať, veď sa skladá z rebrinového rámu, pripojiteľnej štvorkolky či redukčnej prevodovky. Tieto prvky dnes už u konkurencie nájdete ťažko.

Starosvetská konštrukcia má svoje benefity, Rexton napríklad v konfigurácii s automatom a štvorkolkou (základ ponúka manuál a pohon zadných kolies) dokáže potiahnuť príves s hmotnosťou 3,5 tony. To v tejto cenovej kategórii ponúkajú iba pick-upy. SUV to vedia len za podstatne viac peňazí, hovoríme už o modeloch ako je Touareg, GLE a spol. SsangYong sa teda v tomto ohľade nemusí hanbiť ani pred prémiovou konkurenciou.

SsangYong Rexton e-XDi 220.
Zdroj: Auto Bild

Svojou robustnosťou si Rexton vyslúžil častú pozíciu ťahúňa ťažkých nákladov, čo mu pridáva na popularite. Predávať sa dobre mohol už pred rokom, vtedy však spoločnosť mala problém s dodávkami 2,2-litrového naftiaka, ktorý musel splniť emisnú normu Euro 6. Teraz už by malo byť všetko v poriadku.

Úpravy agregátov v záujme zníženia produkcie emisií sa zväčša negatívne odrazia na ich výkonnosti, tu však všetko dopadlo presne opačne. Konštruktéri pohonnú jednotku “vyčistili” a ešte v nej našli priestor pre dodatočných 22 koníkov (16 kW) a 21 Nm. Nová je aj osemstupňová prevodovka či elektrický posilňovač riadenia, ktorý v porovnaní so starým riešením zaručuje lepšie jazdné vlastnosti.

SsangYong Rexton e-XDi 220.
Zdroj: Auto Bild

Zapracovanie elektronického posilňovača umožňuje vylepšiť ponuku asistenčných systémov, čo SsangYong náležite využil. Rexton už disponuje aj systémom udržiavania v jazdnom pruhu.

Technické údaje I SsangYong Rexton e-XDi 220

motor: naftový prepĺňaný R4 • objem: 2 157 cm3 • výkon: 149 kW (202 k) pri 3800 ot./min. • krútiaci moment: 441 Nm pri 1 600 ot./min.• prevodovka: 8-st. automatická • zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,0 s • max. rýchlosť: 184 km/h • spotreba kombinovaná: 8,2 l/100 km • emisie CO2 : 214 g/ km • rozmery (d/š/v): 4 850/1 960/ 1 825 mm • pohotovostná hm.: 2 145 kg

Pri jazde na vodiča Rexton aj naďalej pôsobí robustne a mohutne, podobne ako jeho prémioví konkurenti. Tí však predsa len ťažia zo sofistikovanejšieho podvozka, ktorý vie byť komfortnejší. SsangYong na nich ešte stále stráca. Motorizácia taktiež nie je nijak výnimočná, no s výkonom 149 kW (202 k) vozidlo dokáže rozhýbať dostatočne a to aj s poriadnou záťažou “na pleciach”.

Záver

Vybavený modernými asistenčnými systémami či vylepšenými motorom Rexton doháňa dnešného štandardy. Technicky ide o konzervatívny terénny automobil s o niečo menším komfortom, no všetko vyváži jeho schopnosť potiahnuť príves s hmotnosťou 3,5 tony. V hodnotení, ktoré poznáme zo školy, mu Auto Bild udelil známku 3+.