SsangYong bol už viackrát finančne ohrozený, vážne riziko bankrotu mu naposledy hrozilo začiatkom roka 2021. Záchranný plán však zatiaľ vychádza a obrodenie prichádza vo veľkom štýle - autom, ktoré by mohlo značku poslať smerom finančnej stability. Modernizáciou totiž prešla vlajková loď Rexton.
Zaujímavosťou Rextona je fakt, že ho nemožno radiť k moderným “zhýčkaným” SUV s najmodernejšími podvozkami. Kto hľadá tvrdšiu off-roadovú mechaniku, tu ju nájde. Konzervatívna architektúra tohto teréniaku môže mnohým imponovať, veď sa skladá z rebrinového rámu, pripojiteľnej štvorkolky či redukčnej prevodovky. Tieto prvky dnes už u konkurencie nájdete ťažko.
Starosvetská konštrukcia má svoje benefity, Rexton napríklad v konfigurácii s automatom a štvorkolkou (základ ponúka manuál a pohon zadných kolies) dokáže potiahnuť príves s hmotnosťou 3,5 tony. To v tejto cenovej kategórii ponúkajú iba pick-upy. SUV to vedia len za podstatne viac peňazí, hovoríme už o modeloch ako je Touareg, GLE a spol. SsangYong sa teda v tomto ohľade nemusí hanbiť ani pred prémiovou konkurenciou.
Svojou robustnosťou si Rexton vyslúžil častú pozíciu ťahúňa ťažkých nákladov, čo mu pridáva na popularite. Predávať sa dobre mohol už pred rokom, vtedy však spoločnosť mala problém s dodávkami 2,2-litrového naftiaka, ktorý musel splniť emisnú normu Euro 6. Teraz už by malo byť všetko v poriadku.
Úpravy agregátov v záujme zníženia produkcie emisií sa zväčša negatívne odrazia na ich výkonnosti, tu však všetko dopadlo presne opačne. Konštruktéri pohonnú jednotku “vyčistili” a ešte v nej našli priestor pre dodatočných 22 koníkov (16 kW) a 21 Nm. Nová je aj osemstupňová prevodovka či elektrický posilňovač riadenia, ktorý v porovnaní so starým riešením zaručuje lepšie jazdné vlastnosti.
Zapracovanie elektronického posilňovača umožňuje vylepšiť ponuku asistenčných systémov, čo SsangYong náležite využil. Rexton už disponuje aj systémom udržiavania v jazdnom pruhu.
- Technické údaje I SsangYong Rexton e-XDi 220
motor: naftový prepĺňaný R4 • objem: 2 157 cm3 • výkon: 149 kW (202 k) pri 3800 ot./min. • krútiaci moment: 441 Nm pri 1 600 ot./min.• prevodovka: 8-st. automatická • zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,0 s • max. rýchlosť: 184 km/h • spotreba kombinovaná: 8,2 l/100 km • emisie CO2 : 214 g/ km • rozmery (d/š/v): 4 850/1 960/ 1 825 mm • pohotovostná hm.: 2 145 kg
Pri jazde na vodiča Rexton aj naďalej pôsobí robustne a mohutne, podobne ako jeho prémioví konkurenti. Tí však predsa len ťažia zo sofistikovanejšieho podvozka, ktorý vie byť komfortnejší. SsangYong na nich ešte stále stráca. Motorizácia taktiež nie je nijak výnimočná, no s výkonom 149 kW (202 k) vozidlo dokáže rozhýbať dostatočne a to aj s poriadnou záťažou “na pleciach”.
Záver
Vybavený modernými asistenčnými systémami či vylepšenými motorom Rexton doháňa dnešného štandardy. Technicky ide o konzervatívny terénny automobil s o niečo menším komfortom, no všetko vyváži jeho schopnosť potiahnuť príves s hmotnosťou 3,5 tony. V hodnotení, ktoré poznáme zo školy, mu Auto Bild udelil známku 3+.