Ferrari 488 Pista.

Testy Za volantom Ferrari 488 Pista: Hračka na cestu i okruh s vysokým faktorom uspokojenia

Foto: Auto Bild

27.12. 2019 14:00 Pista znamená po taliansky okruh. Model 488 Pista ako nástupca 458 Speciale je plný superlatív nielen na okruhu.

Pri spomienkach na modely 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale začne mať priaznivec športových Ferrari blažený pocit brnenia v dlaniach. Celkom správne, lebo tieto tri granáty V8 premenili krotitelia koní v Maranelle vďaka adresným zásahom do aerodynamiky, hnacieho ústrojenstva a hmotnosti na ambicióznych športovcov uspôsobených trénovať svoje atletické schopnosti aj na bežnej ulici.

Teraz to opäť dokázali. No niečo je akosi inak. Oproti základnému modelu 488 GTB má Pista výkon vyšší o 50 koní. To je v poriadku, ale Pista ho má vyšší aj v porovnaní s  okruhovým modelom 488 Challenge. Takéto zvýšenie sme doteraz pri transformácii (okruh – cesta) pri Ferrari (napríklad na 488 GTE a 488 Challenge) nikdy nevideli. Nikdy nebol vzrast výkonu vyšší než u Pisty. Ako je to možné?

Ferrari 488 Pista.
Ferrari 488 Pista.
Zdroj: Auto Bild

Verzia Challenge získavala na okruhu vďaka ľahšej konštrukcii komponentov, ako napríklad zberného výfukového potrubia, kľukového hriadeľa a zotrvačníka. Titánová ojnica alebo karbónový Airbox. Okrem toho sa menila architektúra nasávania pre turbodúchadlo a pozmenené boli aerodynamické prvky v oblasti zadného spojlera. Čelo dostalo podľa vzoru formuly 1 S-Duct (hadovitý vstup), špeciálne vetracie šachty, ktoré sa orientujú podľa uhla nábehu čelného difúzora. To sú drobnosti, ktoré odlišujú pretekárske auto od cestného.

Najsilnejší motor V8 (720 koní) v dejinách Ferrari docielili konštruktéri jemným ladením. Asi 50  percent komponentov sa líši od 488 GTB. Vylepšili manažment chladenia, vačkový hriadeľ dostal nový profil, úplne nové sú ventily aj ich pružiny. Piesty museli byť zosilnené rovnako ako hlava valcov a turbodúchadlo. Oproti základnému 488 GTB je hmotnostná úspora 90 kilogramov. Chalelenge ju má ešte o 18 kilogramov nižšie – ale to je sparťanský športiak.

Ferrari 488 Pista.
Ferrari 488 Pista.
Zdroj: Auto Bild

Nasadáme do Ferrari 488 Pista. Je kdesi uprostred medzi základným modelom 488 GTB, ktorý sa už nevyrába, a okruhovým 488 GTE. Už dizajn interiéru hovorí jasnou rečou, že toto nebude len taký obyčajný zážitok. Dominuje tu alcantara a  uhlíkové vlákno. Kde sa šetrí každý kilogram, tam je uhlík obľúbený. Dvere za sebou zatvárame potiahnutím koženej slučky. Vnútorná kľučka by bola príliš veľkým luxusom. Kabína je tmavá všade – aj na strope. Spolujazdec si môže zaprieť nohy do rebrovaného hliníkového plechu, ktorý by mal byť dostatočnou oporou. Anatomické sedadlá disponujú päťbodovým bezpečnostným pásom, čo už začína voňať ako motoršport. Nervozita narastá. To naozaj?

Video

Diskusia