Jazdený VW Passat

Testy Jazdený VW Passat: Kombi za tretinu ceny

Foto: Auto BILD

12.9. 2015 10:42 Po splatení lízingu pribúdajú na trhu jazdených áut trojročné exempláre minulej generácie VW Passat, ktoré slúžili ako firemné autá. Oplatia sa teraz pre rodinu?

Volkswagen Passat je obľúbený nielen ako rodinné, ale najmä ako služobné auto. Asi tri štvrtiny predchádzajúcej generácie B7, vyrábanej od roku 2010, s karosériou kombi, sú registrované na firmy. V tejto úlohe strávia prvé tri roky svojho života ako hltači kilometrov, tak dlho väčšinou trvá, než sa ukončí lízingová zmluva.

Passat Variant, teda kombi, si získava stále viac
Passat Variant, teda kombi, si získava stále viac
Zdroj: Auto BILD

Výhodou pre kupujúceho je, že autá boli servisované podľa predpisu výrobcu a majú vedenú servisnú knižku. Ich technický stav býva spravidla dobrý, aj napriek vysokému počtu najazdených kilometrov. Ku kladom patrí aj pomerne široká ponuka na trhu s jazdenými vozidlami, lebo od zavedenia generácie B7 po spustenie výroby aktuálnej B8 prešli štyri roky.

Volkswagen Passat 1.6 TDI (B7)
Motor
naftový štvorvalec/vpredu naprieč
Ventily/vačkové hriadele
4 na valec/2
Zdvihový objem
1 598 cm³
Maximálny výkon
77 kW (105 k) pri 4 400 ot./min
Maximálny krútiaci moment
250 Nm pri 1 500 ot./min
Maximálna rýchlosť
193 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
12,1 s
Prevodovka/poháňané kolesá
šesťstupňová/predné
Rozmery d x š x v
4 771 x 1 820 x 1 516 mm
Rázvor náprav
2 712 mm
Objem batožinového priestoru
603 / 1 731 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť
1 612 / 668

Šesťmiestne cifry na počítadlách kilometrov sú skôr pravidlom než výnimkou. B7 však zvláda dlhodobé používanie bez problémov, poruchová štatistika je potešiteľne chudobná. Vysoké opotrebovanie bŕzd je vzhľadom k najazdeným kilometrom pochopiteľné, pri podvozku možno s veľkou pravdepodobnosťou čakať vybité uloženie predného priečneho ramena zavesenia zadných kolies a tiež ramena prednej nápravy.

Testovaný exemplár

Náš testovaný Variant je vo verzii 1.6 TDI Trendline. Už po prvej obhliadke sú nápadné dve veci: ešte stále má obuté zimné kolesá, ktorá sú síce len dva roky staré a hĺbka ich dezénu je dostatočná, ale vykazujú nepríjemne vysokú hlučnosť. Navyše nachádzame na pravej vonkajšej hrane piatych dverí hrdzu.

Už od základnej výbavy Trendline má auto všetko
Už od základnej výbavy Trendline má auto všetko
Zdroj: Auto BILD

Interiér vyzerá po troch rokoch a 140 000 kilometroch bezchybne. Motor, prevodovka a podvozok fungujú ako v čase, Keď auto zišlo z výrobného pásu. Len odletujúce kamienky poškodili lak v prednej časti, ale vzhľadom na počet najazdených kilometrovo je to v poriadku. Požadovaných 10 400 eur je vzhľadom k stavu korektná cena.

Obľúbenejšie než testovaná verzia sú úsporné 2.0 TDI s výkonom 103, 125, alebo 130 kW (140, 170, 177 k) a to aj s prevodovkou DSG. Benzínové verzie s výkonom 90 až 220 kW (122 až 300 k) nehrajú významnú rolu, takmer každý Passat má vznetový motor. Náš tip k výbave: decentne s chrómom vyzdobený Comfrotline vyzerá ušľachtilejšie než smutný základ Trendline. Comfortline má navyše aj varovanie pred únavou, takže vystresovaný manažér, ani unavený otecko za volantom nezaspia.

BANNER300

Typické problémy: Väčšinou drobnosti

Pri vozidlách s vyšším počtom najazdených kilometrov sú často opotrebované diely brzdového systému a časti zavesenia kolies. Plazivý úbytok chladiacej kvapaliny pri motoroch TDI usvedčuje z netesnosti vodné čerpadlo alebo chladič recirkulácie výfukových plynov. Autá s motorom TDI, ktoré sa používali hlavne na krátke vzdialenosti, navyše trpia zanesením ventilu EGR karbónom. Mrzuté je, že niektoré kusy modelu Variant hrdzavejú v oblasti lemu vonkajšieho okraja veka kufra.

Chladič EGR
Chladič EGR
Zdroj: Auto BILD
Strata chladiacej kvapaliny

Jedným z citlivých miest motorov TDI je chladič recirkulácie výfukových plynov (EGR) a tiež jeho vodné čerpadlo. Hrozí pri nich netesnosť a tým aj strata chladiacej kvapaliny.

Ventil EGR
Ventil EGR
Zdroj: Auto BILD
Ventil recirkulácie výfukových plynov

Ventil recirkulácie výfukových plynov (EGR), používanej pri naftových motoroch TDI, sa často zanesie karbónom. Výmena aj s prácou môže stáť okolo 300 eur.

Uloženie priečneho ramena
Uloženie priečneho ramena
Zdroj: Auto BILD
Uloženie priečneho ramena zadnej nápravy

Pri vozidlách s vysokým počtom najazdených kilometrov sú často opotrebované silentbloky podvozkových dielov, k tým najnáchylnejším patrí uloženie predného priečneho ramena zadnej nápravy. Výmena stojí okolo 150 eur za jednu stranu.

Zavesenie predného kolesa
Zavesenie predného kolesa
Zdroj: Auto BILD
Rameno prednej nápravy

Aj zavesenie predných kolies trpí opotrebením. Uloženie ich ramien má často veľkú vôľu a potom búchajú. Dve nové stoja okolo 130 eur.

Hrdzavý lem veka kufra
Hrdzavý lem veka kufra
Zdroj: Auto BILD
Hrdza na veku kufra

Žiaľ, ani Passat sa celkom nevyhol korózii, niektorým exemplárom hrdzavejú vonkajšie časti plechov veka na lemovaní.

Displej navigačného systému
Displej navigačného systému
Zdroj: Auto BILD
Poruchy navigácie

Pri navigácii, ktorá je súčasťou vstavaného multimediálneho systému sa vyskytujú chyby displeja a problémy s načítavaním. Opraviť to dokážu len špecialisti na elektroniku.

Oplatí sa?

Ako troj- až štvorročné auto po ukončení lízingovej zmluvy stojí Passat Variant generácie B7 už len tretinu svojej pôvodnej ceny. Pri pravidelne servisovaných exemplároch a kompletnej servisnej knižke sú riziká opráv minimálne. Napríklad v rukách otca rodiny mu tak ešte môže pár desiatok tisíc bezproblémových kilometrov na tachometri pribudnúť.

Volkswagen Passat B7: Orientačné ceny náhradných dielov v eurách*
Predná kapota
226
Predný blatník
166
Predný nárazník
462
Predný svetlomet
192
Zadné svetlo
78
Predné sklo
195
Štartér
408
Alternátor
446
Spojkové ložisko
39
Predný tlmič
46
Zadný tlmič
65
*bez nákladov na servisné práce

Video

Diskusia