Ilustračná snímka

Testy Posledný test pneu: TOP gumy pre každé auto

Foto: ADAC

12.4. 8:55 Potrebujete nové pneumatiky a stojíte pred dilemou, ktoré si zvoliť? Ponúkame prehľad najlepších pneumatík z testov AUTO BILDu. A rovno v piatich rozmeroch.

Nachádzame sa v prechodnom období, keď v niektorých oblastiach už motoristi obúvajú letné pneumatiky, v iných regiónoch však stále jazdia na zimných. Pneumatiky sú spotrebný materiál a vždy príde deň, keď je potrebné kúpiť nové. Ak sa práve teraz chystáte kúpiť novú sadu letných alebo celoročných pneumatík, máme pre vás tip.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: ADAC

Naši nemeckí kolegovia doteraz otestovali viac než sto modelov v piatich rozmeroch. Zo všetkých testov vám ponúkneme prehľad créme de la créme. Inými slovami výber tých najlepších pneumatík, ktoré jednotlivé testy vyhrali a skončili so známkami „vynikajúca“ alebo „dobrá“.

Kedy je čas na nové pneumatiky?

Nebudeme teraz rozoberať čas, kedy je vhodné prezuť pneumatiky. Tomu sme sa venovali v našom nedávnom článku. Potrebu vymeniť pneumatiky definuje aj zákon. V zásade platí, že v celej EÚ je pre letné pneumatiky minimálna hĺbka dezénu 1,6 mm. Výrobcovia aj naďalej odporúčajú vymeniť plášte už pri hĺbke 4 mm, najneskôr však pri troch. V prípade letných alebo celoročných pneumatík to ale v teplom období roka nie je tak jednoznačné, ako dokázal aj vlaňajší unikátny test.

Veľmi dôležité okrem ceny či modelu je pri výbere pneumatík prihliadať na jeden faktor: vek. Dátum výroby je kritický najmä preto, že guma časom starne a plášť stráca dôležité vlastnosti. Podľa odborníkov pneumatika vydrží päť až sedem rokov. Akonáhle vidíte na pneumatike malé trhliny, je najvyšší čas meniť. Znamená to, že guma zostarla a plášť už nie je bezpečný.

Na záver ešte dodáme, že snaha ušetriť dojazdením zimných pneumatík v lete nie je najšťastnejším riešením. V prvom rade preto, že sezónne pneumatiky sú vyrobené z odlišných zmesí. Zimné sú mäkšie, aby ani pri nízkych teplotách nestratili priľnavosť. A naopak, letné sú z tvrdších zmesí.


Prehľad najlepších pneumatík v piatich rozmeroch nájdete v galérii


To znamená, že zimné plášte pri vysokých teplotách výrazne zmäknú, čím sa nielen urýchli opotrebovanie, ale strácajú sa dôležité vlastnosti, napríklad, bočná stabilita. To znamená, že v zákrutách auto začína plávať do strán. To si musí zvážiť každý motorista sám za seba. Odporúčame však počítať s horšími vlastnosťami, dlhšou brzdnou dráhou a väčšou náchylnosťou na aquaplaning.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD, Soňa Zverková

Video

Diskusia