Volvo XC40 T5 Twin Engine Inscription.

Testy Test | Volvo XC40 T5 Twin Engine: Nabíjateľné SUV vyžadujúce len jednu významnejšiu obeť

Celkové hodnotenie
Plusy
  • priestranný a hodnotný interiér
  • harmonicky fungujúci pohon
  • priaznivá spotreba paliva i elektriny
Mínusy
  • vysoká cena
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

21.8. 9:30 Najmenšie športovo-úžitkové vozidlo švédskej značky má luxusne pôsobiaci interiér so štedrou ponukou priestoru, ktorú prítomnosť dvoch pohonných jednotiek doplnených batériou nijak neobmedzila. Elektrifikovaná technika funguje v praxi výborne.

01. Exteriér 85%

Počas predchádzajúcej dekády zvolilo Volvo radikálnu stratégiu v oblasti pohonných jednotiek. Z palety vyškrtlo všetko väčšie než dva litre a chýbajúci objem začalo naháňať okrem prepĺňania aj elektrifikáciou pohonu, postupne na trh uviedlo viacero plug-in hybridov. Tie aktuálne tvoria slušnú časť odbytu. Za prvých šesť mesiacov sa ich v Európe predalo 29 918 kusov, čo znamená podiel asi 24 percent.

Do tejto kategórie relatívne nedávno pribudol typ XC40, ktorý dostal prívlastok T5 Twin Engine. Štítok hovoriaci o prítomnosti dvoch motorov má na piatych dverách. Okrem toho ho možno spoznať podľa dvierok nabíjacieho konektora na ľavom prednom blatníku, inak sa elektrifikácia na vzhľade držiteľa titulu Auto roka 2018 nijak neprejavila. Svojským moderným štýlom stále vyniká.

Náturu testovaného vozidla najvýraznejšie prezrádzalo evidenčné číslo.
Náturu testovaného vozidla najvýraznejšie prezrádzalo evidenčné číslo.
Zdroj: Marek Pokrývka

Spomínané detaily možno ľahko prehliadnuť, nič ďalšie ale prítomnosť elektromotora neprezrádza. Moderne štylizované vozidlo má štedro dimenzované výfukové koncovky a bežné disky kolies s priemerom 19 palcov. Samozrejme, v prípade slovenského exemplára malo Volvo jeden extra poznávací znak. Špecifické evidenčné číslo, ktorého tyrkysová farba kontrastovala s decentnou sivohnedou metalízou.

Video

Diskusia