Volkswagen Passat 2.0 TDI Evo DSG7 Elegance.

Testy Test Volkswagen Passat 2.0 TDI EVO: Super-TDI v prvom teste šokuje, spotrebou pripomína hybrid

Celkové hodnotenie
Plusy
  • Extrémne úsporný moderný diesel
  • Ideálne kofmortné auto na dlhé cesty
  • Prítomnosť IQ.Light
Mínusy
  • Detaily v interiéri
  • Základný podvozok mohol byť lepší
  • Ťažké dvere a manipulácia s nimi
Foto: Filip Kadlečík
Plusy
Mínusy

10.10. 9:30 Žijeme dobu antidieselovú a teraz do nej Volkswagen privádza svoje najnovšie dieťa. Naftový dvojliter TDI s prívlastkom Evo. Môže zachrániť reputáciu nafty? A ako sa hodí omladenému Passatu? Aj na tieto otázky odpovedáme v prvom redakčnom teste očakávaného agregátu.

01. Exteriér 81%

S omladeným Volkswagenom Passat sme sa zoznámili už pred niekoľkými mesiacmi na medzinárodnej prezentácii modelu. Modernizácia na prvý pohľad prebehla veľmi nenápadne, pri hlbšom skúmaní sa však v manažérskom Passate dá nájsť množstvo zmien, ktoré prispievajú k lepšiemu a komfortnejšiemu zážitku z jazdy.

Vyzerá k svetu, omladený Passat sa podaril.
Vyzerá k svetu, omladený Passat sa podaril.
Zdroj: Filip Kadlečík

Facelift sa bez pochýb príjemne podpísal aj na imidži európskeho bestselleru. Zachováva si síce svoje typické strohé a elegantné tvary, dopĺňa ich však niekoľko noviniek. Z nášho pohľadu je tou najvýraznejšou a najdôležitejšou použitie LED matrix predných reflektorov, ktoré majú nielen efektné dizajnové stvárnenie, ale aj pôsobivú funkčnosť.

Svetelná technológia s označením IQ.Light debutovala pred rokom pri novej generácii vrcholného SUV značky. Už v Touaregu nás schopnosti týchto diódových svetiel zaujali, až teraz sme ich však plnohodnotne mohli otestovať v domácom prostredí. LEDky radíme v súčasnej hierarchii svetelných zdrojov vozidiel na druhé miesto, lepšie sú podľa nás iba aktívne maticové reflektory Multibeam LED od Mercedes-Benz. Laserové svetlá BMW z pohľadu služby vodičovi IQ.Light posúvajú až na tretiu priečku.

Svetlá IQ.Light sú tu povinnosťou, bez nich Passat ani nekupujte.
Svetlá IQ.Light sú tu povinnosťou, bez nich Passat ani nekupujte.
Zdroj: Filip Kadlečík

Reflektory nás zaujali najmä promptnými reakciami na meniace sa okolité prostredie pri zasvietení diaľkových svetiel. Protiidúcich vodičov osvietili len v minime prípadov, jednotlivé LEDky sa snažia zhasínať čo najneskôr, aby mal vodič čo najdlhšie dokonalý prehľad o dianí okolo vozidla. Podobne ako Multibeam LED, aj IQ.Light fungujú princípom podobným “záclone”, skladajú sa z viacerých svetelných lúčov, ktoré vytvárajú jednotlivé diódy. Tie sa zhasínajú podľa toho, kde sa nachádzajú ostatné vozidlá.

Špičkové svetlá VW dokážu stále svietiť v diaľkovom režime i keď oproti vám idú dva automobily a pred vami ďalšie dva. Jednoducho svietia tam, kde nič nie je. Všimli sme si, že ich reakcie sú rozpačité iba pri diaľničných rýchlostiach, vtedy však už nie je 100-percentný spoľah ani na prémiovejšie Multibeam LED svetlomety zo Stuttgartu.

Zadné svetlá majú peknú premenlivú grafiku.
Zadné svetlá majú peknú premenlivú grafiku.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pôsobivý svetelný výkon a rýchle reakcie nie sú tým, čím si nás IQ.Light získali najviac. Tým faktorom je totiž ich schopnosť monitorovať dopravné značky a vypínať lúče, ktoré by inak dopadali na ich reflexný povrch a vodiča zbytočne oslepovali. Toto riešenie by si mali osvojiť všetci výrobcovia, máločo je totiž horšie, než to, keď dostanete “plnou paľbou” odraz výkonných LEDiek z veľkej návesti pred križovatkou. Reflektory VW v tomto ohľade fungujú prekvapivo spoľahlivo, do rýchlosti 90 km/h technológia v praxi funguje naozaj dobre, v diaľničnom tempe už pocitovo stíha menej a mnohé značky jej utekajú. Aj tak však ide o pozitívny a originálny krok správnym smerom.

Výborný svetelný výkon, dobré reakcie a vychytávka v podobe sledovania dopravných značiek tvoria tortu, ktorá dostáva ešte jednu čerešničku. Potlesk VW patrí za to, že takto pokročilé svetlomety ponúka aj vo vozidle s cenovkou jemne prekračujúcou 40 000 eur. To je skvelý fakt, ktorý znamená demokratizáciu pokročilej technológie.

Reflektory IQ.Light patria k tomu najlepšiemu, čím si v súčasnosti môžete svietiť na cestu.
Autor

Okrem predných reflektorov za zmienku stoja aj zadné dynamické svetlá, ktoré si Passat taktiež požičal z Touarega. V základnom režime na nich svietia tri diódové segmenty, ktoré tvarom pripomínajú bumerangy. Keď vodič zošliapne brzdový pedál, zasvietia ďalšie tri bumerangy a tým pádom Passat svoje okolie výraznejšie informuje o brzdení. Túto vlastnosť už manažérsky sedan mal i v minulosti, novinka je však ešte bezpečnejšia a efektnejšia.

Passat sa modernizáciou opticky výrazne nezmenil, Volkswagen ho však osviežil presne tak, ako to bolo treba. Predné svetlá vyzerajú fantasticky, ako z vyššieho segmentu, a presne tak i fungujú. Navyše, naše testovacie vozidlo nebolo okorené R-Line balíkom, malo “iba” výbavu Elegance a žiadne výnimočné exteriérové prvky, napriek tomu však vyzeralo reprezentatívne a elegantne. Dizajn a jeho malá evolúcia sa tu podarili.

Video

Diskusia