Volkswagen Golf GTI TCR.

Testy Test Volkswagen Golf GTI TCR: Aký je otec všetkých hot-hatchov vo vrcholnej verzii?

Celkové hodnotenie
Plusy
  • silný a charakterný dvojliter
  • rýchla prevodovka DSG
  • výborný podvozok i brzdy
Mínusy
  • vysoká kúpna cena
  • príliš ľahké riadenie
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

20.8. 15:20 Rozlúčková verzia nabrúseného kompaktu nás príjemne prekvapila svojou schopnosťou akcelerácie, ale tiež brzdami a fungovaním v zákrutách. Oproti klasickému gé-té-íčku je o poznanie ostrejšia. Každodenné povinnosti pritom zvládne prakticky rovnako dobre, najväčším problémom verzie TCR je tak cena.

01. Exteriér 80%

Korunným produktom evolúcie automobilov nižšej strednej triedy sú ich nabrúsené verzie, ktoré majú neraz výnimočné dynamické schopnosti a zároveň si vyžadujú len malé obete z hľadiska každodennej použiteľnosti. Príbeh kategórie známej pod anglickým výrazom hot-hatch začal písať Golf GTI v roku 1973. Volkswagen dnes vyrába jeho siedmu generáciu, tá ale už onedlho dostane nástupcu. Aktuálne vydanie ikonického modelu sa lúči vyhotovením TCR.

Volkswagen Golf siedmej generácie sa lúči ostrým vyhotovením GTI TCR.
Volkswagen Golf siedmej generácie sa lúči ostrým vyhotovením GTI TCR.
Zdroj: Marek Pokrývka

Verzia nesúca označenie šampionátu cestných áut (Touring Car Racing) prináša podľa výrobcu gény motoršportu na bežné cesty. Nečakajte však extrém idúci v stopách limitovaného špeciálu GTI Clubsport S, toto je „len“ nabrúsená podoba bežného gé-té-íčka. Svoj status dáva Nemec najavo dizajnom. Oproti klasike je jemne okorenený, ale jeho štipľavosť nezabíja pôvodnú chuť.

Golf GTI TCR má napríklad rovnaký predný nárazník ako modely GTI a GTD. Namiesto delených hmloviek však po bokoch obsahuje vstupy vzduchu. Pod ním je zasa extra predný spojler, na ktorý nadväzujú nadstavce prahov a zadný nárazník obsahujúci okrem difúzora dve výfukové koncovky. Do balíka patrí aj jemná hrana na strešnom spojleri. Špecifické sú tiež čierne spätné zrkadlá či osemnásťpalcové kolesá Belvedere, ktoré sú kované a podfarbené mohutnými brzdami. Testovaný exemplár k tomu pridal vzorovanú grafiku na bokoch.

Medzi poznávacie znaky patrí aj difúzor lemovaný veľkými výfukovými komínmi.
Medzi poznávacie znaky patrí aj difúzor lemovaný veľkými výfukovými komínmi.
Zdroj: Marek Pokrývka

Tieto detaily nie sú zásadné, ale rokmi ošúchanému dizajnu vdýchli nový život. Napriek svojmu veku nevyzerá omladený Golf v takejto konfigurácii vôbec zastaralo. Vykonané úpravy pritom neboli len naoko, ale podľa všetkého plnia aj nejakú aerodynamickú funkciu. Používateľský komfort však o štipku znižujú. Na nízko položené spojlery si treba dať väčší pozor počas prekonávania mestských nástrah, pri troche opatrnosti však nie je problémom žiadna prekážka. Všetky spomaľovače či nájazdové rampy sme zvládli bez škrabancov.

Video

Diskusia