Piata generácia Volkswagenu Caddy na trh prišla ako nositeľ veľkej zmeny. Po sedemnástich rokoch tento model prešiel naozajstnou revolúciou a podobne ako nedávno predstavený Multivan T7 sa spolieha na platformu MQB. Okrem toho môžeme hovoriť o kompletne novom dizajne a výbave kabíny či sviežom vzhľade. To všetko sú fakty, ktoré mi boli známe už pred testom tohto vozidla. Zaujímavejšie zistenie prišli až počas neho…

Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG.
Zdroj: Filip Kadlečík

Caddy je podľa mňa naozaj pekný a nefalšovane moderný. Najmä testované auto v metalíze vyzeralo k svetu. Lak hral rôznymi odtieňmi červenej, niekedy až bordovej farby. V spojení s imidžovými diódovými reflektormi vpredu i vzadu či jednoduchým vyhotovením karosérie má svoje čaro. Netajím sa tým, že tento segment automobilov mi je blízky a Caddy je subjektívne jeho najkrajším zástupcom. 

Čo sa týka kokpitu vodiča, malý úžitkovo-osobný Volkswagen bude hľadať konkurenciu iba ťažko. Jeho sedadlá s prívlastkom “Ergo Comfort” na dlhých cestách poskytovali môjmu chrbtu výbornú oporu, no mrzelo ma, že ich sedák nebol dlhší. V pozdĺžnom smere osobná časť kabíny celkovo zaostávala za mojimi nárokmi na vozidlo tohto segmentu, najmä v druhom rade sedadiel som nemal toľko priestoru, koľko by som si predstavoval.

Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG.
Zdroj: Filip Kadlečík

Veľmi som však ocenil fakt, že posuvné bočné dvere disponujú pomocným motorom, ktorý sa stará o ich dovieranie. To je vychytávka ako vystrihnutá z luxusnej triedy a vodiča oslobodzuje od nadmerného búchania a trieskania dverami. Jeden príklad z praxe za všetky - ak vám na zadnom sedadle v autosedačke spí dieťa, viete veľké posuvné krídlo zavrieť aj bez toho, aby ste mu spôsobili šok nečakaným buchnutím.

Treba však jedným dychom dodať, že aj detská sedačka mi bola svedkom pri zistení, že "Caddyne" so štandardnou dĺžkou by mohlo vzadu byť aj viac miesta. Kvôli vajíčku som musel sedadlo spolujazdca posúvať dopredu podobne ako v menších osobákoch.

Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG.
Zdroj: Filip Kadlečík

Vráťme sa do kokpitu, tam sa totiž udiali veci. V rukách držím dobre tvarovaný volant s modernými ovládacími prvkami, ktoré sú perfektne usporiadané. Za ním sa nachádza virtuálna prístrojovka. Rovnaká, akú nájdete napríklad aj v Golfe. Má veľmi príjemnú grafiku a široké možnosti konfigurácie. Pre tradicionalistov ponúka aj zobrazenie vo forme budíkov.

Centrálna obrazovka slúži na zobrazovanie navigácie (tú však zvláda aj prístrojový štít), no najmä na nastavovanie rôznych funkcií vozidla. Infotainment má dobrú odozvu a príjemnú grafiku. Napriek tomu, že klimatizácia sa riadi prevažne dotykovo, je tu použité také riešenie, ktoré umožňuje relatívne intuitívne nastavovanie teploty. Dotykové plochy sú totiž umiestnené mimo samotného displeja.

Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pochvalu si okolie vodiča zaslúži aj za veľké množstvo odkladacích priestorov, ktoré vždy prídu vhod. Páčil sa mi aj hudobný systém, ktorý pekne hral nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách. Batožinový priestor s objemom 1 213 litrov netreba komentovať, je jednoducho obrovský. Jeho perličkou je silné LED osvetlenie, ktoré pomôže pri manipulácii s nákladom či tovarom za tmy.

Operadlá sedadiel v druhom rade sú sklápateľné. Škoda, že ich základne nie sú posuvné. Volkswagen avizuje, že Caddy má byť aj rodinným automobilom. Pri tých som zvyknutý na väčšiu flexibilitu interiéru, v tomto smere sa ešte piata generácia má kam posúvať.