Srdcom modelu M8 je známy dvakrát prepĺňaný osemvalec so zdvihovým objemom 4,4 litra. V klasickej verzii dosahuje maximálny výkon 441 kW, čo je rovných 600 konských síl. Vrchol krútiaceho momentu má hodnotu 750 Nm. Podľa oficiálnych údajov ju udrží v rozmedzí 1 800 až 5 600 otáčok, pričom silu spracúva upravený osemstupňový automat a v bežnom režime ju posiela na všetky štyri kolesá.

Pod kapotu nemeckého kabrioletu sa zmestilo stádo 600 koní.
Pod kapotu nemeckého kabrioletu sa zmestilo stádo 600 koní.
Zdroj: Marek Pokrývka

Technika je teda naoko vo veľkej miere zhodná s variantom M850i xDrive. Sedemdesiat koní k dobru znamená o päť desatín rýchlejší šprint 0-100 km/h, Bavor ho zvládne za 3,4 sekundy. Cítiť rozdiel v praxi? Ani veľmi nie, keďže už osemstopäťdesiatka má naozaj poriadnu silu. No pri špičkovej verzii lieta ručička rýchlomera ešte vyšším tempom. Je až nepochopiteľné, aké cifry na digitálnom prístrojovom paneli so špecifickou grafikou naskakujú. Najmä pri použití funkcie launch control.

Pohonná jednotka má svojskú zvukovú kulisu. Už burácajúce prvé naštartovanie nám ukázalo, že jej repertoár obsahuje podstatne viac basových tónov než pri slabšom variante. Pod plynom znie motor V8 s otvoreným výfukom jednoducho zversky. Nechýba praskanie potrubia, v tomto smere ale em-osmička za hierarchicky nižšie stojacim súrodencom prekvapujúco zaostáva.

Svoju silu prezentuje biturbo osemvalec hutným barytónom.
Svoju silu prezentuje biturbo osemvalec hutným barytónom.
Zdroj: Marek Pokrývka

Zásadný rozdiel medzi týmito modelmi skrýva pohon ponúkajúci režim 2WD. Na jeho zvolenie treba kompletne vypnúť stabilizačný systém, ktorý má aj športový mód. V ňom vodičovi čo-to dovolí. Zo systému xDrive jasne cítiť preferenciu zadných kolies, pri dynamickej jazde možno s BMW M8 krásne balansovať na hrane šmyku. Štvorkolka sa vie správať ohromne neutrálne. A neskutočne dobre dokáže maskovať, že aj bez vodiča presahuje magickú hranicu dvoch ton.

Napriek nemalej hmotnosti sa em-osmička výborne ovláda a vodiča dokáže poriadne zabaviť. Najväčší úsmev v nás však vyvolala po odpojení prednej nápravy. Vtedy sa mení na absolútnu beštiu, pre ktorú je driftovanie úplne prirodzené. Napriek ohromnému výkonu ale prekvapujúco nepôsobí strašidelne. Zadné gumy síce Bavor zvládne „zapáliť“ aj na treťom prevode, ale takmer vždy sa dá pomerne ľahko ukočírovať. Aj vďaka presne pracujúcemu riadeniu.

Skutočné peklo sa rozpúta, keď deaktivujete pohon 4x4.
Skutočné peklo sa rozpúta, keď deaktivujete pohon 4x4.
Zdroj: Marek Pokrývka

Skrotiť brutálny osemvalec majú na starosti masívne brzdy. Sú o poznanie silnejšie než vo verzii M850i xDrive a nastupujú omnoho razantnejšie, na čo sme si museli najprv trochu zvykať. V bežnom režime sme s nimi zopárkrát „hryzli“ príliš intenzívne. Defenzívny štýl jazdy inak tento model zvláda bez akýchkoľvek problémov, pričom vďaka adaptívnemu podvozku ponúka dostatočný komfort na každodenné používanie.

Pri takejto technike treba rátať s tým, že spotreba nebude nízka v žiadnom režime. Stádo šesťsto žrebcov jednoducho treba nakŕmiť. Pri častom dupaní po plyne musí majiteľ rátať s číslami začínajúcimi sa dvojkou, nám sa v meste podarilo dosiahnuť priemer 16,1 litra. Mimo ulíc to bolo lepšie. Na diaľnici si BMW pýtalo 10,8 l/100 km a na vidieku sme sa dokonca zmestili pod desiatku. Ale s najnižšou možnou rezervou.