Supra vyzerá sexi, ľudia sú z nej doslova hotoví. Matná biela metalíza sa jej vyslovene hodí. Ovládače inak čisté BMW, tomu sa nevyhnete. Veď napokon celá Supra je „len“ prekapotovaný ­roadster BMW Z4 M40i. Keby sa však Toyota nebola dohodla na spolupráci s BMW (alebo so Subaru v prípade GR 86), tieto nádherné športové autá by vôbec nevznikli. Preto buďme radi a zanechajme zbytočné komentáre…

TOYOTA SUPRA: Radový prepĺňaný šesťvalec bavorského pôvodu má charizmatický zvuk, nie je extra hlučný. Dá sa s ním aj príjemne cestovať. Najvyšší výkon ponúka v rozmedzí 5 000 až 6 500 otáčok. Pri diaľničných 130 km/h točí necelých 3 000 ot./min.
Zdroj: ROBO HUBAČ

O pohon sa stará skvelý prepĺňaný trojlitrový radový šesťvalec uložený pozdĺžne s manuálnou prevodovkou a so zadným pohonom. Prečo manuál? Lebo zákazníci si to vyžiadali. Od začiatku Supra prišla s automatom, ale praví „hardcore“ fanúšikovia s benzínom v krvi potrebovali pre dokonalý pocit zžitia s vozidlom manuál. To, že verzia s manuálom zrýchľuje z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy pomalšie ako automatická (4,6 verzus 4,3 sekundy), nebude asi trápiť nikoho.

Toyota Supra: Šesťstupňová manuálna prevodovka stojí o 500 eur menej než 8-stupňová automatická. Praví „petrolheadi“ si ju vyžiadali. Luxusne pôsobí pravý karbón ako obkladový materiál na stredovom tuneli.
Zdroj: Auto Bild

Manuál má veľmi krátke a presné dráhy radenia, japonskí inžinieri špeciálne vypočítali, že hlavica by mala mať 200 gramov, aby ste mali ten správny pocit pri radení. Manuálna prevodovka inak hádže pri podraďovaní medziplyny úplne samočinne.

TOYOTA SUPRA: K expresívnemu dizajnu hádam netreba nič extra hovoriť. Trošku nás mrzia len falošné výduchy.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Jazdné vlastnosti? Podvozok nie je extrémne tuhý, dokonca je celkom komfortný. No je celkom citlivý na vyjazdené koľaje na vozovke, volant preto treba držať silno. Na rovnej ceste je však perfektný. Elektronika vám výdatne pomôže so zadnou časťou, keď vám občas „ustrelí“. Ak sa cítite na majstra a máte kde, driftovanie so Suprou je veľká zábava.

TOYOTA SUPRA: Veľa odkladacích priestorov tu nie je, napokon, tu nejde o praktickosť, ale o zábavu. V interiéri verzie Limited si užijete efektnú prešívanú kožu koňakovohnedej farby.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Nie je to také detinsky ľahké ako s GR 86, ale keď sa do toho dostanete, je to prudko návyková droga. Veľkou výhodou je, že strážna elektronika sa dá vypnúť kompletne a nič okrem vašich ­(ne)šikovných rúky a pravej nohy vám nezabráni v stopercentnej zábave. Samozrejme, odporúčame to len na uzavretej a bezpečnej trati a nie na bežnej ceste.

Viac fotografií nájdete vo fotogalérii

Čo sa týka spotreby, ­najmenej sa nám podarilo dosiahnuť 8,2 l/100 km, keď budete jazdiť trochu svižnejšie, bude to o polovicu viac.

Verdikt:

V porovnaní s menším modelom GR 86 pôsobí Supra ako GranTurismo. Stojí však dvakrát toľko. S manuálnou prevodovkou sa stáva špeciálom pre skutočných fajnšmekrov.

motor a pohonný systém Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 998 cm3
Max. výkon 250 kW / 339 k
pri otáčkach 5 000/min
Max. krútiaci moment 500 Nm
pri otáčkach 1 600/min
Palivo benzínový motor
Pohon zadná náprava
Prevodovka 6-st. manuálna
rozmery, hmotnosti a objemy Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál
Dĺžka 4 379 mm
Šírka 1 854 mm
Výška 1 294 mm
Rázvor náprav 2 470 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 548 kg
Objem batožinového priestoru 290 l
Objem palivovej nádrže 52 l
jazdné výkony Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál
Max. rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,6 s
spotreba Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál
Kombinovaná - normovaná 8,8 l/100 km
emisie Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál
Emisie CO2 198 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál
Základná cena verzie od 71 990 €
Cena testovaného exemplára 74 290 €
Usporiadanie a počet valcov
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál R6
Zdvihový objem
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 2 998 cm3
Max. výkon
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 250 kW / 339 k
pri otáčkach
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 5 000/min
Max. krútiaci moment
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 500 Nm
pri otáčkach
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 1 600/min
Palivo
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál benzínový motor
Pohon
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál zadná náprava
Prevodovka
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 6-st. manuálna
Dĺžka
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 4 379 mm
Šírka
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 1 854 mm
Výška
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 1 294 mm
Rázvor náprav
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 2 470 mm
Pohotovostná hmotnosť
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 1 548 kg
Objem batožinového priestoru
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 290 l
Objem palivovej nádrže
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 52 l
Max. rýchlosť
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 4,6 s
Kombinovaná - normovaná
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 8,8 l/100 km
Emisie CO2
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 198 g/km
Základná cena verzie
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál od 71 990 €
Cena testovaného exemplára
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál 74 290 €