Supra vyzerá sexi, ľudia sú z nej doslova hotoví. Matná biela metalíza sa jej vyslovene hodí. Ovládače inak čisté BMW, tomu sa nevyhnete. Veď napokon celá Supra je „len“ prekapotovaný roadster BMW Z4 M40i. Keby sa však Toyota nebola dohodla na spolupráci s BMW (alebo so Subaru v prípade GR 86), tieto nádherné športové autá by vôbec nevznikli. Preto buďme radi a zanechajme zbytočné komentáre…
O pohon sa stará skvelý prepĺňaný trojlitrový radový šesťvalec uložený pozdĺžne s manuálnou prevodovkou a so zadným pohonom. Prečo manuál? Lebo zákazníci si to vyžiadali. Od začiatku Supra prišla s automatom, ale praví „hardcore“ fanúšikovia s benzínom v krvi potrebovali pre dokonalý pocit zžitia s vozidlom manuál. To, že verzia s manuálom zrýchľuje z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy pomalšie ako automatická (4,6 verzus 4,3 sekundy), nebude asi trápiť nikoho.
Manuál má veľmi krátke a presné dráhy radenia, japonskí inžinieri špeciálne vypočítali, že hlavica by mala mať 200 gramov, aby ste mali ten správny pocit pri radení. Manuálna prevodovka inak hádže pri podraďovaní medziplyny úplne samočinne.
Jazdné vlastnosti? Podvozok nie je extrémne tuhý, dokonca je celkom komfortný. No je celkom citlivý na vyjazdené koľaje na vozovke, volant preto treba držať silno. Na rovnej ceste je však perfektný. Elektronika vám výdatne pomôže so zadnou časťou, keď vám občas „ustrelí“. Ak sa cítite na majstra a máte kde, driftovanie so Suprou je veľká zábava.
Nie je to také detinsky ľahké ako s GR 86, ale keď sa do toho dostanete, je to prudko návyková droga. Veľkou výhodou je, že strážna elektronika sa dá vypnúť kompletne a nič okrem vašich (ne)šikovných rúky a pravej nohy vám nezabráni v stopercentnej zábave. Samozrejme, odporúčame to len na uzavretej a bezpečnej trati a nie na bežnej ceste.
Viac fotografií nájdete vo fotogalérii
Čo sa týka spotreby, najmenej sa nám podarilo dosiahnuť 8,2 l/100 km, keď budete jazdiť trochu svižnejšie, bude to o polovicu viac.
Verdikt:
V porovnaní s menším modelom GR 86 pôsobí Supra ako GranTurismo. Stojí však dvakrát toľko. S manuálnou prevodovkou sa stáva špeciálom pre skutočných fajnšmekrov.
motor a pohonný systém | Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R6 |
Zdvihový objem | 2 998 cm3 |
Max. výkon | 250 kW / 339 k |
pri otáčkach | 5 000/min |
Max. krútiaci moment | 500 Nm |
pri otáčkach | 1 600/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | zadná náprava |
Prevodovka | 6-st. manuálna |
rozmery, hmotnosti a objemy | Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál |
---|---|
Dĺžka | 4 379 mm |
Šírka | 1 854 mm |
Výška | 1 294 mm |
Rázvor náprav | 2 470 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 548 kg |
Objem batožinového priestoru | 290 l |
Objem palivovej nádrže | 52 l |
jazdné výkony | Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál |
---|---|
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 4,6 s |
spotreba | Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 8,8 l/100 km |
emisie | Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál |
---|---|
Emisie CO2 | 198 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál |
---|---|
Základná cena verzie | od 71 990 € |
Cena testovaného exemplára | 74 290 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | R6 |
Zdvihový objem | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 2 998 cm3 |
Max. výkon | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 250 kW / 339 k |
pri otáčkach | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 5 000/min |
Max. krútiaci moment | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 500 Nm |
pri otáčkach | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 1 600/min |
Palivo | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | benzínový motor |
Pohon | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | zadná náprava |
Prevodovka | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 6-st. manuálna |
Dĺžka | |
---|---|
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 4 379 mm |
Šírka | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 1 854 mm |
Výška | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 1 294 mm |
Rázvor náprav | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 2 470 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 1 548 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 290 l |
Objem palivovej nádrže | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 52 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 4,6 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 8,8 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 198 g/km |
Základná cena verzie | |
---|---|
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | od 71 990 € |
Cena testovaného exemplára | |
Toyota Supra GR 3,0 Limited 6-st. manuál | 74 290 € |