Toyota vyrába viaceré skutočne športové modely (Yaris a Corolla GR, Supra či GR86), no čoraz viac začína čerpať z ich imidžu a svoje bežné ekologické hybridné rodinné modely odieva do športového oblečka. Nie je to nič nové, aj mnohé iné značky to tak robia, a to už celé roky.
Zvonka pribudli lemy blatníkov, bočné lišty a ozdobné prvky na dverách kufra v lesklej čiernej farbe. Najviac nás zaujali disky kolies, čierne s rezanými bielymi linkami, také sme ešte na sériovom vozidle veru nevideli. Červeno-čierna karoséria sa nám páčila rovnako ako v prípade hatchbacku Corolla. Logo Gazoo Racing nájdete na viacerých miestach karosérie.
Vnútri logo GR čakajte na volante, aj na sedadlách. Inak tam vládne čierna koža (koženka) so semišom, prešívaná svetlosivou niťou. Ako celok to pôsobí skutočne dobre, hodnotne.
Hybridný pohon s CVT prevodovkou už dobre poznáme. Veľkoobjemový benzínový motor spolu so silnými elektromotormi dokáže jazdiť naozaj úsporne a pritom dynamicky.
Občas benziniak síce zahučí, ale ak si zvyknete na charakteristiku hybridnej sústavy, zžijete sa s ňou, budete spokojní. Keď veľmi netlačíte na pílu a čo najviac využívate elektromotory a zabudovaný akumulátor pri rozbehu a plachtení, tak dosiahnete krásny výsledok.
Nám po týždni vyšla priemerná spotreba 5,2 l/100 km a to je na dospelé, bohato vybavené SUV krásny výsledok. Ak budete jazdiť prevažne po okresných cestách a meste, dá sa jazdiť aj za menej ako 5 l/100 km.
Samozrejme, na diaľnici sa hybridy necítia úplne vo svojom teritóriu a ich efektivita klesá. Aj tam však využijete veľký atmosférický motor, ktorý sa nemusí tak namáhať ako menšie turbomotory.
Podvozok je príjemne tuhý, málo sa nakláňa. Toyota pri verzii GR Sport pozmenila zavesenie kolies (tuhšie pružiny a nové nastavenie tlmičov), vďaka čomu jazdí RAV4 ešte zábavnejšie a je lepšie ovládateľné. Výkon je veľmi slušný, pohon 4x4 zabezpečuje druhý elektromotor na zadnej náprave.
Ak žijete na juhu a nepotrebujete ho, RAV4 dostanete aj s pohonom iba prednej nápravy. Vtedy sa však budete musieť vzdať testovanej výbavy GR Sport, ktorá je u nás v ponuke jedine s pohonom AWD-i.
VERDIKT:
RAV4 GR Sport je veľmi slušne vybavené SUV, ktoré navyše dobre vyzerá a skvelo jazdí. Za 47 000 eur dnes dostanete viacero alternatív, ale žiadna z nich nebude jazdiť tak ekologicky úsporne a pritom športovo dynamicky.
motor a pohonný systém | Toyota RAV4 Hybrid GR Sport |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 2 487 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | 163 kW / 221 k |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | e-CVT bezstupňová automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | Toyota RAV4 Hybrid GR Sport |
---|---|
Dĺžka | 4 600 mm |
Šírka | 1 855 mm |
Výška | 1 685 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 650 kg |
Objem batožinového priestoru | 580 / 1 690 l |
Objem palivovej nádrže | 55 l |
jazdné výkony | Toyota RAV4 Hybrid GR Sport |
---|---|
Max. rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,1 s |
spotreba | Toyota RAV4 Hybrid GR Sport |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5,6 - 5,9 l/100 km |
emisie | Toyota RAV4 Hybrid GR Sport |
---|---|
Emisie CO2 | 128 - 134 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Toyota RAV4 Hybrid GR Sport |
---|---|
Základná cena modelu | od 47 190 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | R4 |
Zdvihový objem | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 2 487 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 163 kW / 221 k |
Palivo | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | benzínový motor |
Pohon | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | všetky kolesá |
Prevodovka | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | e-CVT bezstupňová automatická |
Dĺžka | |
---|---|
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 4 600 mm |
Šírka | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 1 855 mm |
Výška | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 1 685 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 1 650 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 580 / 1 690 l |
Objem palivovej nádrže | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 55 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 8,1 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 5,6 - 5,9 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | 128 - 134 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport | od 47 190 € |