Toyota RAV4 Hybrid AWD

Testy Test Toyota RAV4 Hybrid AWD: Nástupca bestselleru je dôkazom, že odvaha sa cení

Celkové hodnotenie
Plusy
  • výkon a spotreba paliva
  • priestranná kabína
  • vyhotovenie interiéru
Mínusy
  • slabšie LED svetlomety
  • multimediálny systém
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

30.7. 16:09 Kompaktné japonské SUV nás popri dizajne oslovilo vyhotovením interiéru a jeho praktickosťou, ale tiež moderným benzínovo-elektrickým pohonom roztáčajúcim všetky kolesá. Vďaka nízkej spotrebe vie nahradiť diesel.

01. Exteriér 80%

Športovo-úžitkové modely momentálne hýbu svetom. Na dnešnom trhu nájdeme ohromné množstvo rôznorodých vozidiel spadajúcich do trendovej kategórie, od drobcov stojacich okolo 15-tisíc eur až po dvadsaťnásobne drahších obrov. Z hľadiska predajných čísel tvoria veľmi dôležitú triedu kompakty. Za úplne prvý z nich sa považuje model Toyota RAV4, ten debutoval už v roku 1994.

Piata generácia typu RAV4 je dizajnovo o dosť odvážnejšia
Piata generácia typu RAV4 je dizajnovo o dosť odvážnejšia
Zdroj: Marek Pokrývka

Automobil označený pôvodne skratkou vytvorenou z výrazov Recreational Activity Vehicle: 4-wheel drive patrí medzi pionierov segmentu a teší sa ohromnej popularite. Potvrdzujú to údaje zverejnené počas vlaňajšej premiéry jej piatej generácie. Z jej predchodcov sa predalo vyše 8,5 milióna kusov a v roku 2017 šlo o najpredávanejšie SUV na svete. Zároveň obsadilo 4. priečku v celom rebríčku.

Nástupca ohromne úspešného vozidla už prišiel aj na slovenské cesty, preto sme ho podrobili testu. Do rúk sa nám dostal bohato vybavený model Executive s hybridným pohonom všetkých kolies. V danej kategórii ide o raritu, RAV4 má preto len jediného priameho konkurenta. Je ním Honda CR-V Hybrid. Toto vozidlo sme preskúšali nedávno a pri teste sme sa preto nevyhli porovnaniam.

Piata generácia kompaktného SUV Toyota pri debute mnohých prekvapila dizajnom. Táto automobilka bola často kritizovaná za nudný vzhľad svojich produktov, teraz preto pristúpila k veľkým zmenám. Oproti minulosti dala autu podstatne odvážnejšie krivky. Na scénu prišla drzo vystrčená predná časť pripomínajúcu papuľu buldoga, ktorú lemujú vysoko postavené svetlá.

Smerovky zostávajú aj pri lepších LED svetlách obyčajné
Smerovky zostávajú aj pri lepších LED svetlách obyčajné
Zdroj: Marek Pokrývka

Už štandardne zaobstarávajú svietenie diódy. V základe však ide o parabolické jednotky, až vyššie verzie majú riešenie so šošovkou. No smerovka aj v nich využíva klasickú žiarovku. Svetlomety fungujú dobre z hľadiska intenzity, ale v automatickom režime občas pomaly reagujú na protiidúce autá. A nedokážu ponúknuť také prispôsobovanie lúča ako súperi s viacerými LED modulmi.

Tak ako vpredu aj v ostatných častiach karosérie panujú hrany, ktoré neobišli ani blatníky. V našom prípade boli vyplnené zaujímavými 18-palcovými kolesami. Vizuálnej nudy sa tentokrát určite báť netreba, pričom ju ešte možno umocniť dvojfarebným lakovaním. V našom prípade pokrývala celú karosériu pekná tmavomodrá metalíza. Dopĺňali ju pochrómované prvky a najmä dielce z tmavého a strieborného plastu, ktoré podčiarkovali dojem robustnosti.

Všetky rozmery karosérie medzigeneračne narástli
Všetky rozmery karosérie medzigeneračne narástli
Zdroj: Marek Pokrývka

V porovnaní s predchodcom pôsobí RAV4 piatej generácie o poznanie mohutnejšie. Jej optický rast potvrdzujú parametre, centimetre pribudli vo všetkých smeroch. No nejde o nejaké dramatické rozdiely. Dĺžka karosérie sa zaokrúhlila na 4,6 metra (+ 30 mm), šírka dosahuje teraz 1 855 mm (+ 10 mm) a strecha je od vozovky vzdialená 1 685 mm (+ 25 mm). Rázvor osí náprav japonská automobilka predĺžila na finálnych 2 690 mm (+ 30 mm).

Video

Diskusia