Toyota RAV4 Hybrid 2.5 FWD.

Testy Test Toyota RAV4 Hybrid 2.5 FWD: Má prednokolka zmysel, alebo radšej kúpiť iba 4x4?

Foto: Filip Kadlečík

28.3. 13:00 Po verzii s pohonom všetkých kolies sme Toyotu RAV4 testovali aj ako prednokolku. Oplatí sa ju kúpiť, alebo je lepšie si priplatiť za variant AWD?

Toyota RAV4 patrí medzi ikony segmentu SUV, je zakladateľom kategórie automobilov, ktoré aktuálne ovládajú automobilový priemysel. Ide o dlhoročný bestseller japonskej značky, ktorý si drží obľubu medzi motoristami už od roku 1994. Na slovenskom trhu už je takmer rok k dispozícii aj nová generácia, ktorá prináša veľkú zmenu. Do detailu sme ju rozobrali v predchádzajúcom teste, kde sme sa na zúbok pozreli verzii Executive so špičkovým hybridným pohonným ústrojenstvom, ktorý krúti všetkými štyrmi kolesami.

Teraz rad prišiel na obdobnú, no predsa odlišnú verziu. V súčasnosti sa na trhu vynikajúco predávajú najmä automobily, ktoré na prvý pohľad odporujú základnej filozofii SUV. Majú síce väčšiu svetlú výšku, no disponujú iba pohonom predných kolies. Presne tak na tom bola i Toyota RAV4 Hybrid 2.5 FWD, ktorá do našej redakčnej garáže zavítala ako druhá v poradí. Oplatí v prípade japonského SUV zvážiť aj túto alternatívu, alebo treba za každú cenu ísť do štvorkolky?

Nová platforma, nová Toyota

Pri Toyote RAV4 platí to, čo sme vyzdvihovali aj v prípade modelu Corolla či CH-R. Je cítiť, že vozidlá japonského giganta postupne prechádzajú na novú platformu s kódovým označením TNGA, ktorá im dodáva jazdné vlastnosti len ťažko porovnateľné s minulosťou. Corolla i CH-R jazdia skvelo, majú tuhé nastavenie, no nie sú nekomfortné.

Toyota RAV4 Hybrid 2.5 FWD.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5 FWD.
Zdroj: Filip Kadlečík

To isté platí aj o RAV4. Verzia s predným pohonom jednoznačne má zmysel najmä pre ľudí, ktorí so svojim SUV nebudú často chodiť mimo spevnenú cestu. Na asfalte sa správa vynikajúco. Iste, má svoje limity - v hraničných situáciach sa stáva nedotáčavou, no podvozok je komunikatívny a vodič cíti, čo si ešte môže dovoliť a kedy už začína strácať trakciu.

Pred pár rokmi by bolo v súvislosti s RAV4 len ťažko predstaviteľné písať o športovej jazde, v prípade novej generácie to však rozhodne nie je oxymoron. Taký dojem totiž dokáže vo vodičovi vyvolať vďaka tuhému nastaveniu podvozku a veľmi citlivému riadeniu, ktoré vám cez volant poskytuje spätnú väzbu. Prevod riadenia je pomerne tuhý, čo iba prispieva k dobrým dojmom z jazdných vlastností.

Toyota RAV4 Hybrid 2.5 FWD.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5 FWD.
Zdroj: Filip Kadlečík

Vyššiu svetlú výšku majitelia tohto vozidla ocenia pravdepodobne najmä v súvislosti s povestným dezolátnym stavom slovenských ciest či prípadným parkovaním na mestských obrubníkoch. Ani vtedy nesklame. Komfort je tu adekvátny schopnostiam podvozka. Auto vám občas dá tvrdšie pocítiť, že ste trafili výraznejšiu nerovnosť, no bolestivej rany do chrbta sa obávať netreba.

Ak máte rodinu, preferujete SUV, no stále v sebe máte vášeň pre šoférovanie, RAV4 by pre vás mohla byť z hľadiska jazdných vlastností výbornou voľbou. Preto nám ani neprekážalo, že táto verzia ponúka iba pohon predných kolies. Treba si totiž uvedomiť, že tým šetrí vašu peňaženku a to nie iba jednorázovo.

Video

Diskusia