Toyota Hilux roky patrí medzi najobľúbenejšie pracovné pick-upy, čo koniec-koncov potvrdzujú aj predajné čísla. Už pred ostatnou modernizáciou japonský pracant ponúkal komfort, no teraz má k dispozícii väčší a výkonnejší motor a je podstatne charizmatickejší.
Dizajnová atraktivita Hiluxu, najmä v testovanom vyhotovení Invincible Sport, je až prekvapujúca. Toyota pridala niekoľko plastových doplnkov, inak koncipovanú prednú časť či prepracované predné a zadné svetlá a výsledok sa dostavil. V porovnaní s minulosťou, keď bol Hilux aj vo vyšších výbavách dizajnovo strohý, je z neho teraz extrovert, ktorý svoje schopnosti dáva najavo aj navonok.
Vo verzii Invincible Sport vyzerá Hilux štýlovejšie, než kedykoľvek predtým.
Pomáha mu niekoľko extra ochranných prvkov karosérie, lemy blatníkov či napríklad aj atraktívny bronzovo-zelený lak, ktorý krásne ladí s dekoratívnymi doplnkami. Platí, že s týmto Hiluxom môžete pokojne rovno z lesa prísť do centra mesta a zapadnete aj medzi najmodernejšie SUV. Ba čo viac, pri mnohých z nich bude off-road svojim drsným zovňajškom vynikať. Štýlový posun sa v rámci ostatnej modernizácie Toyote veľmi podaril.
Ďalšou zásadnou zmenou, ktorú prináša vynovený Hilux, je navýšenie zdvihovému objemu pohonnej jednotky a tým aj jej výkonnostných parametrov. Z 2,4 litrového štvorvalca sa pick-up posunul na 2,8 l zdvihového objemu, koncepciu radového štvorvalca si však ponechal.
V porovnaní s predchádzajúcou verziou s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 400 Nm pôsobí aktuálny agregát ladený na 150 kW (204 k) a 500 Nm predovšetkým podstatne kultivovanejšie a suverénnejšie. Aktuálny dieselový pohon je tichší a do kabíny posiela menej rušivých vibrácií. Je na ňom jednoznačne cítiť, že pracuje s väčšou rezervou, aj preto možno na vodiča pôsobí vyváženejším dojmom.
Citeľný je aj nárast dynamiky, predchádzajúci 2,4 litrový Hilux v spojení so šesťstupňovým automatom na stovku zrýchľoval v priebehu 12,8 s, nový to zvládne za 10,7 s. Na týchto dvoch číslach je vidieť, že posun v dynamike nastal, no nečakajte, že teraz Hilux bude pouličný pretekár. Skôr poteší ešte väčšou suverenitou pri jazde v teréne, ale aj harmonickejším chodom.
Pozitívom prítomnosti nového agregátu je fakt, že napriek vyššiemu objemu a výkonu sa nijak zvlášť nezvýšila jeho spotreba. Uvádzaný údaj podľa cyklu WLTP hovorí, že sa pohybuje v rozmedzí od 8,9 do 10,4 l /100 km a papierová hodnota platí aj v praxi. Samozrejme, keď sa vyberiete do terénu, poprípade máte plnú korbu i kabínu, potom apetít vyletí aj nad 15 l/100 km. S tým už však pri tvrdej záťaži treba počítať.