Toyota Hilux roky patrí medzi najobľúbenejšie pracovné pick-upy, čo koniec-koncov potvrdzujú aj predajné čísla. Už pred ostatnou modernizáciou japonský pracant ponúkal komfort, no teraz má k dispozícii väčší a výkonnejší motor a je podstatne charizmatickejší. 

Dizajnová atraktivita Hiluxu, najmä v testovanom vyhotovení Invincible Sport, je až prekvapujúca. Toyota pridala niekoľko plastových doplnkov, inak koncipovanú prednú časť či prepracované predné a zadné svetlá a výsledok sa dostavil. V porovnaní s minulosťou, keď bol Hilux aj vo vyšších výbavách dizajnovo strohý, je z neho teraz extrovert, ktorý svoje schopnosti dáva najavo aj navonok.

Toyota Hilux 2.8 D4-D Invincible Sport.
Zdroj: Filip Kadlečík
Vo verzii Invincible Sport vyzerá Hilux štýlovejšie, než kedykoľvek predtým.
.
Toyota Hilux 2.8 D4-D Invincible Sport.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pomáha mu niekoľko extra ochranných prvkov karosérie, lemy blatníkov či napríklad aj atraktívny bronzovo-zelený lak, ktorý krásne ladí s dekoratívnymi doplnkami. Platí, že s týmto Hiluxom môžete pokojne rovno z lesa prísť do centra mesta a zapadnete aj medzi najmodernejšie SUV. Ba čo viac, pri mnohých z nich bude off-road svojim drsným zovňajškom vynikať. Štýlový posun sa v rámci ostatnej modernizácie Toyote veľmi podaril.

Ďalšou zásadnou zmenou, ktorú prináša vynovený Hilux, je navýšenie zdvihovému objemu pohonnej jednotky a tým aj jej výkonnostných parametrov. Z 2,4 litrového štvorvalca sa pick-up posunul na 2,8 l zdvihového objemu, koncepciu radového štvorvalca si však ponechal.

Toyota Hilux 2.8 D4-D Invincible Sport.
Zdroj: Filip Kadlečík

V porovnaní s predchádzajúcou verziou s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 400 Nm pôsobí aktuálny agregát ladený na 150 kW (204 k) a 500 Nm predovšetkým podstatne kultivovanejšie a suverénnejšie.  Aktuálny dieselový pohon je tichší a do kabíny posiela menej rušivých vibrácií. Je na ňom jednoznačne cítiť, že pracuje s väčšou rezervou, aj preto možno na vodiča pôsobí vyváženejším dojmom.

Citeľný je aj nárast dynamiky, predchádzajúci 2,4 litrový Hilux v spojení so šesťstupňovým automatom na stovku zrýchľoval v priebehu 12,8 s, nový to zvládne za 10,7 s. Na týchto dvoch číslach je vidieť, že posun v dynamike nastal, no nečakajte, že teraz Hilux bude pouličný pretekár. Skôr poteší ešte väčšou suverenitou pri jazde v teréne, ale aj harmonickejším chodom.

Toyota Hilux 2.8 D4-D Invincible Sport.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pozitívom prítomnosti nového agregátu je fakt, že napriek vyššiemu objemu a výkonu sa nijak zvlášť nezvýšila jeho spotreba. Uvádzaný údaj podľa cyklu WLTP hovorí, že sa pohybuje v rozmedzí od 8,9 do 10,4 l /100 km a papierová hodnota platí aj v praxi. Samozrejme, keď sa vyberiete do terénu, poprípade máte plnú korbu i kabínu, potom apetít vyletí aj nad 15 l/100 km. S tým už však pri tvrdej záťaži treba počítať.