Toyota na náš trh v roku 2021 priviezla model Highlander a ten sa okamžite zaradil medzi elitu testovacích vozidiel, ktoré som mal možnosť za ostatných dvanásť mesiacov vyskúšať. Laikovi by sa mohlo zdať, že ide o novinku medzi SUV, opak je však pravdou. Highlander je ostrieľaný model, ktorý Toyota po prvýkrát uviedla už v roku 2001, avšak európskym trhom sa vyhýbal.

Toyota Highlander 2,5 Hybrid Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík
Highlander sa veľkosťou môže porovnávať s prémiovými konkurentmi. Dokonca ich prekonáva.
.
Toyota Highlander 2,5 Hybrid Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík

Niet sa čomu čudovať, na naše pomery ide o neobyčajne veľké vozidlo, no to je práve jeho devíza. S dĺžkou 4 966 mm presiahne napríklad aj BMW X5 či Mercedes-Benz GLE, podstatne drahších konkurentov. Aj v sedemmiestnej konfigurácii tu zostáva ešte 241 litrov priestoru pre batožinu, pre päťmiestne usporiadanie platí cifra 658 litrov a maximálny údaj je až 1 909 litrov.

Vďaka dĺžke a rázvoru 2 850 mm ponúka Highlander vo svojej kabíne kráľovské pomery pre päť pasažierov a nadpriemerný priestor aj v sedemmiestnej konfigurácii. Keď som si sadol sám za seba na druhý rad sedadiel maximálne posunutý dozadu (je modulárny v rozmedzí 180 mm), mohol som si preložiť nohu cez nohu. To je známka výnimočného priestorového komfortu.

Toyota Highlander 2,5 Hybrid Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík

Ešte viac ma však prekvapilo, že som nemal problém usadiť sa ani v treťom rade sedadiel, ktorý svojou povahou síce stále zostáva núdzový, no v porovnaní s tradičnými sedemmiestnymi európskymi SUV ponúka nadpriemerné priestorové možnosti. Veď napríklad taký Kodiaq od Škody je v porovnaní s Highlanderom  kratší o 269 mm, užší o 48 mm a nižší o 54 mm, to sa musí prejaviť. Vďaka štedrej dispozícii kabíny Highlandera by som aj na sklápacích zadných sedadlách s mojou výškou 185 centimetrov vedel s privretými očami pokojne stráviť niekoľko desiatok kilometrov.

Toyota Highlander 2,5 Hybrid Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík

Omnoho radšej by som však sedel za volantom. Dvojica predných kresiel je presne tak príjemná, ako by som si v podobnom rodinnom automobile predstavoval. Veľmi kvalitné je aj vyhotovenie palubovky, po materiálovej stránke jej niet čo vyčítať a fádna nie je ani dizajnovo. Niekomu by to mohol chýbať plne digitálny prístrojový štít, no displej umiestnený medzi dvojicou tradičných budíkov má dostatočnú informačnú hodnotu. Navyše, Highlander ponúka aj 10,1” head-up displej.

Toyota Highlander 2,5 Hybrid Executive.
Zdroj: Filip Kadlečík

 Centrálna obrazovka je širšia než v iných modeloch Toyoty, vďaka tomu môže využívať delenie na dve časti po vzore prémiového Lexusu. Klimatizácia sa dá ovládať aj dotykom, no Toyota stále neškrtla ani klasické kruhové ovládače, ktoré sú podstatne intuitívnejšie, než displej. Infotainment modelu Highlander nepôsobí najmodernejšie, no v praxi sa s ním pracuje dobre. Ergonómia kabíny je výborná a príjemné pocity na palube umocňuje aj bohaté presvetlenie. Nechcem tvrdiť, že tento interiér je rovno prémiový, ale k vyššej triede rozhodne nemá ďaleko. Pôsobí nadmieru solídne.