TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom

Testy TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom

2.10. 2017 11:00 Toyota GT86 je auto, ktoré mali vždy Japonci v ponuke.

Čo to je

Kompaktné, dynamické a dokonca aj praktické. GT86 je akýmsi pokračovaním Celicy a duchovným nástupcom legendárnej Toyoty AE86, s ktorou Japonci driftujú najradšej a dodnes. Vyrába sa už od roku 2012, no v rámci modernizácie dostala LEDky a pár kozmetických úprav.

 
TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom
 Budíky sú veľmi prehľadné

Ako to jazdí?

Fantasticky. Nastupovanie do nízkeho športového auta má svoje čaro, ale to k tomu patrí. Výborné predné sedačky vám pripravia príjemný nízky posed s dobrou oporou, adekvátnou jazdným vlastnostiam auta.

Malý volant padne do ruky a už po pár metroch cítite, že sedíte v aute, ktorého prioritou je jazda. Motor má 147 kW (200 koní) a 205 Nm v 6400 otáčkach. Funguje tak, ako by motory mali. S rastúcimi otáčkami rastie aj jeho sila. Až do červeného poľa, ktoré začína na 7500 otáčkac.

 
TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom
 Atraktívna Toyota GT86 si naše srdcia získala rýchlo

Auto pomerne intenzívne komunikuje. Nielen s patričným zvukovým prejavom motora, prevodovky, ale v zákrutách krásne cítite, čo robí s autom pohyb vašej pravej nohy na plynovom pedáli. Cítite to nielen rukami, ale aj zadkom. Podvozok žehlí aj naše cesty na jednotku, prekvapuje aj  spotreba v meste, ktorá sa bez problémov blíži k hodnote 8,5 litra na sto kilometrov.

 
TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom
 Nie je zvykom, že na aute v tejto cenovej triede človek nájde toľko detailov, z ktorých sa môže tešiť

Radiaca páka funguje ako má, zmena jednotlivých stupňov je súčasťou zážitku a motoru najviac vyhovujú otáčky. Krásne ťahá aj na 6tke a v zrýchľovaní nepoľaví ani nad rýchlosťou 160 km/h. Z nuly na stovku síce nešprintuje ako Nissan GTR a čas 7,2 sekundy znie v dnešnej dobe skromne, no čaro GT86 je inde.

Čo je na tom zaujímavé

V dnešnej dobe atmosférický motor, zadný náhon aj pomerne skromné čísla. Dnes totiž predávajú palcové titulky a Toyota napriek tomu ponúka auto, ktoré ich síce nepíše, ale je s ním zábava. Nie je únavné ani pri dlhších cestách, kedy mu pomerne intenzívne klesá spotreba až ku hranici 7 litrov na sto.

 
TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom
 Kufor je použiteľný a rozšíriteľný aj o priestor na zadných sedadlách, GT86 je tak prekvapivo praktická. Na zadnú lavicu sa ale nezmestia ani deti...

Čo sa nepodarilo

Počas krátkeho spolužitia sme na aute nenašli nič, čo by nám vadilo. Niekomu možno bude chýbať parkovací senzor alebo cúvacia kamera, no pri kompaktných rozmeroch GT86 to nepovažujeme za kritiku. Viac možností by sme ocenili pri konfigurovaní auta. Ten, kto chce čo najľahšie auto by mal mať právo na výber a ocenili by sme možnosť niektoré prvky výbavy úplne zrušiť. Toyota je v tomto smere však veľmi prísna. Chcete niečo navyše, musíte siahnuť po najdrahšej výbave.

Záver

 
TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom
 Sedadlá vás príjemne obklopia

Faktom je, že mnohým výkon chýbať bude (no nič im nebráni siahnuť po silnejších autách) a na internetových fórach sa budú predbiehať v riešeniach a úpravách, prípadne frflaní (čo by - keby). My si však myslíme, že v šikovných rukách bude GT86 veľmi rýchlym a precíznym nástrojom.

Ponúka radosť z jazdy, veľmi intenzívne zážitky, ktoré ju odlišujú od väčšiny áut v tejto cenovej kategórii napriek tomu, že pri akcelerácii budú konkurenti (cenou) rýchlejší.

 
TEST: Toyota GT86, atmosféra s manuálom
 Ergonómia na jednotku

Nám sa Toyota GT86 veľmi pozdáva, tento druh dostupných športových áut navyše v podstate vymiera (usporiadanie 2+2, pohon zadnej nápravy, atmosférický motor a atraktívna karoséria športového kupé), čo autu v našich očiach ešte pridáva na atraktivite.Navyše, čo nebýva zvykom, je dokonca veľmi skromná v prípade spotreby.

Motor

Palivo

benzín

Valce

4

Zdvihový objem (cm3)

1998

Prevodovka

Manuálna 6-stupňová

Poháňaná náprava

Zadná

Výkon

Najvyšší výkon (kW/k )

147 / 200 pri 7000

Krútiaci moment (Nm)

205 pri 6 400 ot./min.

Maximálna rýchlosť (km/h)

226

Akcelerácia z 0 na 100 km/h

7,2

Spotreba

Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

10,4 / 6,3 / 7,8

Rozmery

Dĺžka/šírka/výška // rázvor (mm)

4 240 / 1 775 / 1 320 // 2570

Batožinový priestor (l):

243

Objem palivovej nádrže (l):

50

Prevádzková hmotnosť (kg)

1 312

Ceny

Cena základného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu

29 590,- €

Základná cena testovanej verzie Exclusive

33 290,- €

Zdroj: andrej ježo
Diskusia  ()

Video

Diskusia