Corolla patrí dlhodobo medzi najpredávanejšie autá sveta. Z našich končín na nejaký čas zmizla, Toyota však slávne meno na poslednú chvíľu použila pre kompakt pôvodne predstavený ako Auris tretej generácie. Ten ponúka vo viacerých rôznych vyhotoveniach.
V našej redakcii už máme skúsenosti so všetkými tromi karosériami. Ako prvé sme komplexne otestovali kombi vo verzii 2.0 Hybrid, neskôr sme proti sebe postavili sedan a hatchback. Obe porovnávané autá disponovali slabšou elektrifikovanou technikou využívajúcou 1,8-litrový spaľovací motor. Nedávno sa Toyota Corolla u nás zastavila opäť, tentokrát s prívlastkom Trek.
Toto meno nepochybne poznajú priaznivci cyklistiky. Práve známy americký výrobca bicyklov spolupracoval s japonskou automobilkou na špeciálnej odrode vozidla, ktorá je určená pre ľudí s aktívnym životným štýlom. Navonok ju možno spoznať podľa terénne vyzerajúcich doplnkov.
Trek sa montuje výhradne vo forme kombi. Od toho klasického sa odlišuje bodykitom, ktorý zahŕňa viacero čiernych a strieborných plastov. Okrem nárazníkov a prahov ich nájdeme aj na blatníkoch. Tie vypĺňajú sedemnásťpalcové ráfiky s dvojfarebným finišom. Kolesá završujú imidž zálesáka, ktorý sa podľa nás trochu bije s veľmi dynamickými tvarmi karosérie. V klasickom vyhotovení sa nám Corolla páči viac. No ide o vec vkusu, nie objektívny dôvod na kritiku.
Špecifické vyhotovenie neobišlo ani interiér, do ktorého sa nastupuje cez prahové lišty s podpisom modelu Trek. Vo vnútri nás hneď upútalo pekné viacfarebné čalúnenie s ozdobným prešívaním. Pribudol tiež dekor imitujúci drevo. Ten nepôsobí veľmi verne, našťastie, v kabíne japonského kompaktu ho nie je príliš veľa. Vnútri sa inak nič nezmenilo.