Toyota Corolla Hybrid 1.8 Sedan.

Testy Test Toyota Corolla Hybrid: Postavili sme proti sebe hatchback a sedan, ktorý typ radšej kúpiť?

Foto: Filip Kadlečík

9.2. 12:00 Toyota Corolla je pojem, toto auto netreba predstavovať asi nikomu. Už v prvom teste novinky sme japonskú ikonu zaradili na vrchol kompaktného segmentu. Ako na tom sú “sestry” rodinného kombi?

Toyota Corolla novej generácie u nás absolvovala prvý test v podobe kombi vo výbave Executive, rovno s najsilnejším ponúkaným agregátom. Excelentne prepracovaný rodinný automobil si okamžite získal naše uznanie a dodnes ho považujeme za kráľa kompaktného segmentu. Očakávame preto, že jeho sestry, Corolla Hatchback a Corolla Sedan, budú minimálne rovnako dobré. Alebo nie? A ak áno, ktorú z nich si radšej vybrať? 

Dizajn v prospech hatchbacku

Sedan je navonok výrazne odlíšený od hatchbacku a kombi, ktoré sa na seba podobajú prednou i zadnou časťou. Sedan má vpredu úplne iné reflektory, ktoré však tiež využívajú plne diódovú techniku. Odlišuje sa aj ich svetelný podpis. Oblasť prednej kapoty, čelného skla a kabíny je až po vodičove dvere prakticky totožná s inými karosárskymi verziami.

Toyota Corolla Hybrid 1.8 Sedan.
Toyota Corolla Hybrid 1.8 Sedan.
Zdroj: Filip Kadlečík

Sedan sa opäť odlišuje zadnou časťou, tá zaujme najmä peknou grafikou LED-kových svetiel. Ak si porovnáte Corollu sedan z rokov minulých s týmto autom, okamžite vám bude jasné, že Japonci prešli veľkým pokrokom. Vozidlo má teraz vyváženejšie proporcie, je elegantnejšie a štýlovejšie. Na atraktivite mu pridávajú aj 18” disky kolies, ktoré mu pasujú ako uliate. Ak sa nebojíte, že ich budete neustále škriabať o obrubníky, určite si za na priplaťte.

Napriek dizajnovému progresu musíme povedať, že hatchback sa Toyote vydaril viac. V našom prípade taktiež obúval pekné osemnástky, okrem toho však na ceste žiaril vďaka výraznému červenému laku, ktorý bol skombinovaný s kontrastnou čiernou. Predná časť hatchbacku pôsobí dynamickejšie než v prípade sedanu, o zadnej ani nehovoriac. Hatchback je celkovo menší, aj preto viac evokuje športovosť a v pozorovateľovi vyvoláva emócie. Ak by sme si mali vybrať len na základe dizajnu, volili by sme Corollu hatchback.

Test Toyota Corolla 1.8 Hybrid Hatchback.
Test Toyota Corolla 1.8 Hybrid Hatchback.
Zdroj: Filip Kadlečík

Sedan narástol do výrazne väčšej veľkosti. Na dĺžku má 4 630 mm, zatiaľ čo hatchback iba 3 370 mm. V prospech dizajnu však hovorí napríklad fakt, že napriek deficitu v rovine dĺžky je hatchback širší o 10 mm a nižší o takmer 100 mm. Rázvor hatchbacku sa zastavil na hodnote 2 638 mm, sedan ponúka až 2 700 mm. Rozdiely, ktoré neprospievajú dizajnu, sa jednoznačne prejavujú interiéri.

Video

Diskusia