Už niekoľko rokov je jasnou hviezdou automobilky Suzuki predovšetkým model Vitara, ktorý svojho času dokonca dokázal ovládnuť predaj automobilov typu SUV na našom trhu. Z pohľadu popularity v miernom tieni za modelom Vitara stojí typ SX4 S-Cross, ktorý je dnes dostupný aj vo verzii Hybrid. My si myslíme, že práve toto je to auto, ktoré by vás z ponuky Suzuki malo a mohlo zaujať viac. Máme na to pádne dôvody.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 4WD MT6.
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 4WD MT6.
Zdroj: Filip Kadlečík

Hneď na začiatok treba vysvetliť, že v tomto prípade ide o mild-hybrid, nie full-hybrid. Čo to znamená v praxi? Tento SX4 S-Cross nevie jazdiť v čisto elektrickom režime, elektrifikácia tu totiž prebieha inak. Integrovaný štartér-generátor (ISG) s funkciou elektromotora pomáha je priamou podporou spaľovacieho agregátu a v prípade potreby mu dokáže dodať viac sily, no v bežných podmienkach sa zameriava najmä na zvyšovanie efektivity prepĺňaného štvorvalca.

Na tomto systéme máme radi, že je jednoduchý, nie je príliš drahý a snaží sa naplno využívať a zužitkovať energiu, ktorú ste už raz investovali do rozpohybovania automobilu. Suzuki SX4 S-Cross pri brzdení za pomoci systému rekuperácia zachytáva prebytočnú kinetickú energiu a ukladá ju do malej 48V batérie. Z tej potom čerpá práve ISG a vlastne i celé pohonné ústrojenstvo. Okrem toho je benefitom tohto systému i fakt, že beztak kultivovaný agregát 1.4 Boosterjet je vďaka nemu ešte pokojnejší. To platí aj pre nabiehanie motora po deaktivácii systémom štart-stop. Motor sa rozbehne omnoho hladšie.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 4WD MT6.
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 4WD MT6.
Zdroj: Filip Kadlečík

Ako je na tom z pohľadu spotreby? Od mild-hybridu netreba očakávať nejaké zázraky. V porovnaní s našimi testami z minulosti spotreba v jednotlivých disciplínach klesla iba minimálne. Na diaľnici tu treba rátať s apetítom okolo úrovne 7,2 l/100 km, v meste Suzuki spotrebuje rovných 7,0 l/100 km a na vidieku dokáže svoj smäd zraziť až pod hranicu piatich litrov. Výsledok na úrovni 4,9 l/100 km je pekný, no nie zázračný. V realite teda pri bežnom jazdení so Suzuki SX4 S-Cross Hybrid Allgrip 6MT môžete rátať s kombinovanou spotrebou okolo 6,4 l/100 km.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 4WD MT6.
Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 4WD MT6.
Zdroj: Filip Kadlečík

Mild-hybrid má teda na spotrebu skôr minimálny vplyv a reálne pomáha najmä jazdným vlastnostiam vozidla, ktoré sa stáva poddajnejšie a kultivovanejšie. Celkový výkon oproti pôvodnému agregátu 1.4 Boosterjet (103 kW/ 138 k) klesol na 95 kW (129 k), no krútiaci moment stúpol z 220 na 235 Nm a aj pocitovo je vozidlo ochotnejšie zrýchľovať, lepšie reaguje na plyn a pohonná jednotka poskytuje kontinuálnejší záťah.