Športovo-úžitková móda neobchádza ani najnižšie zákutia automobilového trhu. Od začiatku tohto storočia ju v segmente A stabilne reprezentuje Suzuki Ignis, ktoré dostalo koncom roka 2015 druhú generáciu. S ňou sme sa mohli už detailne zoznámiť, najprv sme testovali v rámci kategórie nezvyčajnú štvorkolku a následne lacnejší variant s predným pohonom.

Do našej redakčnej garáže sa nedávno malý Japonec vrátil. Pred pár mesiacmi totiž absolvoval modernizáciu, ktorá priniesla dizajnové i technické úpravy. Aký je s omladenou tvárou a štítkom Hybrid na piatych dverách? Podľa nás stále veľmi sympatický, no s detailmi dávajúcimi mu naoko väčšiu robustnosť. 

Na piatych dverách SUV pribudol v rámci faceliftu štítok Hybrid.
Na piatych dverách SUV pribudol v rámci faceliftu štítok Hybrid.
Zdroj: Marek Pokrývka

Za trochu drsnejší vzhľad môžu okrem masky chladiča so štyrmi pochrómovanými prvkami aj modifikované nárazníky so striebornými časťami imitujúcimi ochranné plechy. Inak sa zmenila akurát paleta farieb, ktorá obsahuje napríklad peknú zlatú metalízu použitú na nami skúšanom vozidle.

V interiéri sú zmeny takmer neviditeľné. Decentnou retušou prešiel prístrojový panel, automobilka okrem toho mierne osviežila paletu materiálov obsahujúcu naďalej najme tvrdé plasty. Infotainment prešiel malou aktualizáciou. Na mnohých súperov ale stále stráca, či už sa bavíme o grafike, rýchlosti reakcií alebo ponuke funkcií. No nechýba mu Bluetooth ani parkovacia kamera.

V interiéri japonského vozidla zostalo takmer všetko po starom.
V interiéri japonského vozidla zostalo takmer všetko po starom.
Zdroj: Marek Pokrývka

Facelift teda priniesol iba drobnosti, gro kabíny malého SUV zostalo nedotknuté. Nezmenil sa ani batožinový priestor. Sekundárna batéria je umiestnená pod prednými sedadlami, cekom vzadu tak zostalo vpri pohone jednej nápravy doterajších 260 litrov. Variabilitu interiéru môžu opäť zvyšovať posuvné zadné sedadlá. Nevýhodou je, že v prípade ich voľby sa dozadu posadia iba dvaja pasažieri.