TESTY Test | Subaru XV e-Boxer: Ak chcete tento crossover, berte ho s hybridným dvojlitrom

04. Podvozok 93%

Hybridný pohon zvýšil hmotnosť japonského crossoveru o nejakých 110 kilogramov. Rozloženie extra masy na nápravy bolo pomerne spravodlivé, navyše Subaru XV ťaží z prítomnosti plochého štvorvalca. Ťažisko teda zostalo v rámci tuhej karosérie veľmi nízko. Ona samotná je síce od vozovky nadštandardne vzdialená, no vo výsledku to funguje.

Jazdné vlastnosti modelu XV sa elektrifikáciou veľmi nezmenili.
Jazdné vlastnosti modelu XV sa elektrifikáciou veľmi nezmenili.
Zdroj: Marek Pokrývka

Kombinácia pevnej konštrukcie, permanentnej štvorkolky a dobre naladeného podvozka znamená výborné jazdné vlastnosti. K nim prispieva tiež presné riadenie. Keď sa e-Boxer dostane do tempa, svojou obratnosťou môže prekvapiť. Väčšinou sa pritom správa príjemne neutrálne. No napriek nízkej polohe ťažiska treba rátať s tým, že v zákrute sa vozidlo trochu nakláňa. Zároveň ale ponúka dobrú úroveň pohodlia.

Veľkou výhodou svetlej výšky až 220 milimetrov je priechodnosť mimo spevneného povrchu. XV len tak niečo nezastaví, v teréne je tento model ako doma. Prítomnosť zmiešanej techniky pritom jeho správaniu prospela. Po zvolení režimu X-Mode sa elektromotor výrazne zapája, čo vodič ocení na klzkom povrchu i pri pomalom lezení cez náročnejšie pasáže.

Video

Diskusia