Subaru XV e-Boxer Style Navi.

Testy Test | Subaru XV e-Boxer: Ak chcete tento crossover, berte ho s hybridným dvojlitrom

Celkové hodnotenie
Plusy
  • jazdné vlastnosti na ceste i v teréne
  • dokáže sa hýbať aj čisto elektricky
  • apetít v meste a na vidieku
Mínusy
  • vyššia spotreba paliva na diaľnici
  • občasné hrubšie pripojenie boxera
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

1.8. 12:00 Japonci svoj elektrifikovaný model označujú za mild-hybrid, napriek tomu sa s ním dá v istých podmienkach jazdiť len na batériu. Výhodou zvoleného riešenia je menší prírastok na hmotnosti ovplyvňujúci správanie sa v zákrutách.

01. Exteriér 78%

Subaru patrí medzi hŕstku významných samostatných automobiliek. Svoju nezávislosť dáva najavo v mnohých smeroch, najmä špecifickými pohonmi i zaujímavými technológiami. Proti prúdu ale ide tiež koncepciou niektorých produktov. Napríklad populárny model XV možno vzhľadom na jeho pôvod v bežnom hatchbacku Impreza označiť za crossover, no svetlou výškou prekonáva aj mnohé „skutočné“ SUV.

Toto všestranne talentované vozidlo sa aktuálne vyrába v druhej generácii, ktorú sme doposiaľ testovali dvakrát. Ako prvý prišiel na rad už vyradený klasický dvojliter. Vlani sme si skúsili 1,6-litrový variant, ku ktorému aktuálne Japonci ponúkajú alternatívu v podobe pohonu e-Boxer. S ním máme okrem exkluzívnej prvej jazdy aj čerstvú skúsenosť zo súrodenca menom Forester.

Charakter pohonu v našom prípade prezrádzal lak i grafika.
Charakter pohonu v našom prípade prezrádzal lak i grafika.
Zdroj: Marek Pokrývka

Čo znamená elektrifikovaný pohon v prípade iks-véčka? Navonok takmer nič, má akurát strieborné detaily na maske chladiča a v prednom nárazníku, chýbať nemôžu typické označenia na predných blatníkoch i piatych dverách. V prípade testovaného exemplára na techniku upozorňovala aj grafika na dverách. Jeho techniku prezrádzal tiež modrý lak, s ktorým prichádza práve hybridný variant. Krivkám vozidla podľa nás tento živý odtieň sekne.

Video

Diskusia