03. Pohon 83%

Pod kapotou Subaru možno už tradične nájsť pohonnú jednotku typu boxer, spaľovací motor s protibežnými piestami, ktorý sa vyznačuje tým, že je veľmi plochý a tým znižuje ťažisko vozidla, čo zasa prospieva jeho jazdným vlastnostiam. Dvojlitrový benzínový štvorvalec napriek dnešným trendom nemá turbodúchadlo, no nie je úplne bez dopingu. O prísun extra výkonu sa tu stará elektromotor, celkovo tak pohon ponúka parametre 110 kW (150 k) a 194 Nm. 

Subaru Forester e-Boxer.
Zdroj: Filip Kadlečík


O agregáte sa nedá povedať, že nie je živý, no nepatrí ani medzi tie najdynamickejšie. Rodinnému SUV svedčí tak akurát - na bežnú jazdu, i krátke trasy, je ako stvorený. Nestratí sa však ani v teréne, kde vie aj vďaka bezstupňovej samočinnej prevodovke či symetrickému pohonu všetkých kolies dávkovať silu na jednotlivé kolesá presne podľa potreby. 

Hlavnou devízou pohonu je jeho efektívna prevádzka. Na pomery veľkých áut s pohonom všetkých kolies dokáže jazdiť s rozumným apetítom, v kombinovanom cykle mu v realite stačí približne 7,9 l benzínu na 100 kilometrov. Hybridný pohon vie fungovať v bezemisnom režime maximálne na vzdialenosť okolo 1,6 kilometra, to však iba v ideálnom prípade. 

Subaru Forester e-Boxer
Zdroj: Filip Kadlečík

Elektromotor štandardne spaľovacej jednotke najmä pomáha, i keď niekedy vie prebrať iniciatívu. Zvyčajne sa tak však stane do rýchlosti 40 km/h pri minimálnom tlaku na plynový pedál. Vo vyšších rýchlostiach už elektrický agregát slúži iba ako doplnok hlavného motora.