Mercedes-Benz triedy E patrí medzi najlepšie automobily na svete. Ponúka ideálnu kombináciu luxusu, komfortu, priestoru a efektivity. Keď navyše v tomto balení moderný naftový agregát skombinujete s elektrickým pohonom, máte v rukách unikátny tandem. Tak ako ja, keď som sedel za volantom plug-in hybridu Mercedes-Benz triedy E s označením 300 de.

Mercedes-Benz triedy E 300 de.
Zdroj: Filip Kadlečík

Plug-in hybridy sú na vzostupe, no spravidla sa kombinujú s benzínovými agregátmi. Stuttgart sa v tomto smere na konvencie nepozerá. Vďaka tomu má k dispozícii auto, ktoré sa nestratí na diaľnici, ale ani v bezemisnej zóne metropoly. V bežných podmienkach som na jedno nabitie s triedou E zvládol prejsť v elektrickom režime niečo viac než 40 kilometrov pokojnou jazdou.

Ak by som viac tlačil na plynový pedál, dojazd by klesol na niečo cez 30 kilometrov. Aj pri použití všetkého dostupného komfortu, vrátane vyhrievania, sa spotreba elektromotora držala na uzde a v bežných podmienkach sa ustálila okolo hodnoty 21,5 kWh/100 km. To nie je zlé, no skutočne efektívne e-autá vedia byť aj o tretinu úspornejšie.

Mercedes-Benz triedy E 300 de.
Zdroj: Filip Kadlečík

Hovoriť o spotrebe naftového agregátu je o niečo komplikovanejšie. S vozidlom som v rámci testovacieho týždňa najazdil okolo 1 000 kilometrov, 200 z nich som prešiel v elektrickom režime a 800 bolo absolvovaných prevažne na diaľnici. Finálna spotreba sa v rámci tohto mixu ustálila na hodnote 6,8 l nafty, čo na luxusnú limuzínu nie je zlý údaj. Navyše, pri väčšine jázd som ju vôbec nešetril.

Keď som sa však snažil držať apetít naftiaku na uzde, vedel som sa dostať aj na spotrebu, ktorá sa začínala číslovkou 5. Všetko závisí od toho, ako veľa nabíjate a tankujete. Mimochodom, nabíjanie tohto plug-in hybridu zvládnete pokojne aj za hodinu a pol a má 50 litrovú nádrž na naftu. Jeho dojazd sa tak v závislosti od jazdného štýlu môže hýbať okolo 700 až 800 km.

Mercedes-Benz triedy E 300 de.
Zdroj: Filip Kadlečík

Na vozidle vnímam predovšetkým dve negatíva - umiestnenie nabíjacieho konektora a samotného akumulátora. Nabíjačku pripájate zozadu, čo vyzerá ako super nápad, no na neveľkých parkovacích miestach to môže byť skôr super utrpenie. Som presvedčený o tom, že najlepšie umiestnenie nabíjacieho konektora je zboku vozidla. Tak ho má situovaný väčšina áut.