Superb za dlhé roky na trhu ukázalo, v čom spočívajú jeho kvality. Odjakživa sa mi v hlave spája najmä s priestranným interiérom a veľkorysým batožinovým priestorom. Konfigurácia testovaného exemplára poskytuje posádke pohodlné a všestranne využiteľné auto, ktoré sa nestratí ani pri jazde v meste, ale jeho hlavnou doménou sú rozhodne jazdy na dlhé cesty, kedy sa naplno využije jeho potenciál. Viac obrázkov nájdete v galérii.

Škoda Superb 2,0 TSI Style 4x4 DSG
Zdroj: Nina Pánska

Kombinácia čistokrvného benzínového motora s výkonom 206 kW, pohonu všetkých kolies a 7-supňovej automatickej prevodovky DSG spolu pekne hrá. Prevodové stupne padajú hladko na svoje miesto a keď si zažiadate výkon, auto vám ho ochotne poskytne aj s príjemným zvukovým prejavom, ktorý nepôsobí silene. Pri akcelerácií z miesta, alebo pri nízkych otáčkach si však sekundu, či dve počkáte, tak ako pri všetkých nových autách z dôvodu regulácie emisií.

Spotreba udávaná výrobcom v kombinovanom cykle je 8,1-8,6 l/100 km, čo skutočne zodpovedá realite. Moja priemerná spotreba predstavovala 9 l/100 km a pri troche snahy by bolo možné bez problémov dosiahnuť aj tú normovanú. Bez toho, aby ste museli stáť na každej čerpacej stanici, sa s autom môžete vybrať na dovolenku. Okrem toho, že sa do kufra zbalí celá rodina a pohodlne sa odvezie, 66 litrová nádrž umožňuje dojazd približne 850 kilometrov.

Prejazdy rozbitými cestami v meste sú kultivované, Superb plavne prekonáva nerovnosti. Podvozok je skôr mäkší, no aj v rýchlych zákrutách auto sedí na asfalte stabilne a nerovnosti pekne dopruží. Prekvapivo ma, že výbava neposkytovala viaceré jazdné režimy, ale nevidím v tom žiadny problém. Pre tých, ktorí pri rýchlej jazde preferujú tuhší charakter, je možnosť navoliť si adaptívny podvozok Dynamic Chassis Control z príplatkovej výbavy.