So Škodou Superb sa väčšine motoristov bez pochýb spája predovšetkým vznetová motorizácia, ideálne 2.0 TDI spojené s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Po benzíne v prípade českej vlajkovej lode vodiči siahali menej často. Teraz však dostávajú jeden pádny dôvod, pre ktorý by svoje návyky mohli zmeniť - Škodu Superb iV, plug-in hybrid s deklarovaným elektrickým dojazdom presahujúcim 60 kilometrov.

Škoda Superb Combi iV.
Škoda Superb Combi iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Hlavnou pohonnou jednotkou plug-in hybridu Škody je elektromotor, v prípade potreby ho však vie plnohodnotne zastúpiť benzínový prepĺňaný štvorvalec 1.4 TSI. Toto auto treba v čo najväčšej možnej miere dobíjať, ak však náhodou nebudete mať príležitosť, nevadí, vozidlo sa vie pohybovať aj vďaka benzínovému spaľovaciemu agregátu. Vrcholný systémový výkon, teda ten, ktorý vozidlo dosahuje, keď elektromotor v maximálnej možnej miere pomáha spaľovacej jednotke, sa ustálil na hodnote 160 kW (218 k) a 400 Nm.

Ku technickým špecifikáciám Superbu iV treba doplniť, že dvojica motorov roztáča výsostne kolesá prednej nápravy a silu na ne posiela prostredníctvom samočinnej šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Vozidlo je rozmerovo totožné s bežným Superbom a až na emblémy “iV” sa výraznejšie neodlišuje ani opticky. V našom prípade elegantný biely lak štýlovo dopĺňali tmavé disky kolies s priemerom 19”.

Škoda Superb Combi iV.
Škoda Superb Combi iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

O dizajn tretej generácie Superbu sa postaral Jozef Kabaň a funguje perfektne aj po rokoch, neuškodil mu ani facelift. Práve naopak, výborné full-LED aktívne predné svetlomety s funkciou vyrezávania okolitých objektov či prepracovaná zadná časť s novou chrómovou lištou sa starajú o prémiovejší vzhľad vlajkovej lode Škody.