Plug-in hybrid sa od bežného Superbu odlišuje hmotnosťou, tá ani náhodou nie je totožná, ale vyššia o niečo viac než dva metráky. Napriek vyššej hmotnosti však Superb iV ponúka solídnu dynamiku, na stovku vie šprintovať v priebehu 7,7 sekundy, zrýchľovať prestane až na úrovni 224 km/h. Je dôležité povedať, že plug-in hybridná vlajková loď má o niečo menší batožinový priestor, kombi ponúka 510 litrov.

Škoda Superb Combi iV.
Škoda Superb Combi iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Nevýhodou PHEV je určite aj menšia nádrž na benzín, ktorá tu má kapacitu iba 50 litrov. Škoda však hovorí, že kombinovaný dojazd by mohol presiahnuť 900 kilometrov. K tomuto číslu sa dá priblížiť aj v realite. Z pohľadu technického predstavenia ešte treba o Superbe iV povedať, že jeho batérie sa skrývajú pod zadnými sedadlami, teda pred zadnou nápravou. Ich čistá kapacita sa pohybuje na úrovni 10 kWh a dobíjanie trvá približne 5 hodín zo štandardnej domácej zástrčky a cca 3,5 hodiny zo zosilneného wallboxu. 

Je škoda, že Škoda Superbu iV nedopriala rýchlejšiu palubnú nabíjačku, vďaka ktorej by ste plug-in hybrid doplna mohli nabiť bez problémov napríklad v priebehu jedného nákupu potravín. PHEV by tak dával omnoho väčší zmysel. Teraz budete na nabíjačke s omnoho vyšším potenciálom čerpať len niekoľko kilowattov za hodinu.

Škoda Superb Combi iV.
Škoda Superb Combi iV.
Zdroj: Filip Kadlečík

Počas testovania sa nám darilo bezemisný dojazd držať mierne nad úrovňou 50 km, čo je o niečo menej, no stále ide o špičkové číslo. S približne piatimi desiatkami kilometrov totiž môžete počítať v prípade, že využívate vyhrievanie sedadiel, klimatizáciu a všetok iný komfort, ktorý vozidlo ponúka.

My sme testovali aj akceleráciu Superbu, čo často znamenalo pedál na podlahe, 50 kilometrov je teda plne realistický dojazd bez extra snahy o jeho predlžovanie. V praxi to teda znamená, že elektromotor má spotrebu okolo 20 kWh/100 km v kombinovanom jazdnom režime, čo je slušná hodnota.