TESTY Test | Škoda Scala Monte Carlo nás poriadne prekvapila, motor 1.5 TSI jej sedí ako uliaty

02. Interiér 80%

Kabína tejto škodovky je taktiež príkladom dobre cieleného kompromisu, ktorý vám nebude liezť na nervy, no zároveň posádku neunudí. Scala je prvým automobilom Škody, ktorý prešiel na novú koncepciu palubovky. Vďaka tomu aj po rokoch vyzerá sviežo a moderne. Tento dojem iba umocňuje veľký digitálny prístrojový štít, ktorý v kombinácii so širokouhlou centrálnou obrazovkou infotainmentu vytvára imidžový a informáciami nabitý tandem.

Škoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo DSG7.
Škoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo DSG7.
Zdroj: Filip Kadlečík

Inak dobrý a prehľadný infotainment nás dokázal prekvapiť nestabilitou systému v situácii, keď sme aktívne používali navigáciu a mapa bola zobrazenú na digitálnej prístrojovke - vtedy sa niekoľkokrát po sebe sám od seba reštartoval. Nepríjemnosť sa však vyskytovala veľmi nepravidelne, ťažko teda odhadnúť, akú mala príčinu a či ide iba o problém testovaného vozidla.

 

Z nedostatkov Scaly môžeme spomenúť ešte jeden, ktorý nám prekážal. Testovanému vozidlu chýbal príplatok v cene 199 eur, ktorý by sa postaral o to, že elektricky ovládané spätné zrkadlá budú aj elektricky sklopné. Ak ste ich totiž chceli sklopiť na tomto aute, museli ste to urobiť starým spôsobom - rukou. Pri dnešných preplnených mestských cestách považujeme automatické sklápanie spätných zrkadiel za absolútne esenciálnu funkciu, ktorú by v tejto cenovej hladine malo mať každé jedno vozidlo bez nutnosti extra doplatku.

Škoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo DSG7.
Škoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo DSG7.
Zdroj: Filip Kadlečík

Napriek dvom negatívnym poznatkom v nás však interiér Scaly zanechal pozitívny dojem. Monte Carlo má vynikajúce sedačky so športovo tvarovanými bočnicami, ktoré vodiča i spolujazdca pekne stabilizujú v zákrutách. Klasický “škodovácky” volant má príjemný tvar a logicky rozmiestnené multifunkčné tlačidlá.

Škoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo DSG7.
Škoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo DSG7.
Zdroj: Filip Kadlečík

Scala je akýmsi prienikom medzi novou a starou školou, v modernom interiéri preto nájdete starý dobrý panel klimatizácie, ktorá sa nastavuje otočnými ovládačmi a fyzickými tlačidlami. Kompaktný model Škody ponúka prekvapivo veľa vnútorného priestoru a to nielen v druhom rade sedadiel, ale ja v kufri, ktorý zhltne až 467 litrov nákladu. Nebyť dvoch negatívnych skúseností, bolo by tejto kabíne ťažko čo vyčítať.

Video

Diskusia