TESTY Test Škoda Scala 1.6 TDI: Horúca česká novinka nemá zvučné meno, ale nechýba jej

04. Podvozok 70%

Veľkým tŕňom v oku potenciálnych záujemcov môže byť fakt, že napriek svojim rozmerom je Škoda Scala postavená na platforme MQB A0. Tá bola prioritne vyvinutá pre menšie autá spadajúce do segmentu B. Už počas prvej jazdy sme sa však presvedčili, že tento konštrukčný postup spoza volantu vôbec necítiť. Hatchback sa na ceste správa dospelo.

Voľba športového režimu zvyšuje tuhosť tlmičov, čo neprospieva komfortu na nekvalitných cestách.
Voľba športového režimu zvyšuje tuhosť tlmičov, čo neprospieva komfortu na nekvalitných cestách.
Zdroj: Marek Pokrývka

Naftový model sme mali k dispozícii s príplatkovým pružením Sport Chassic Control (SCC), ktorého súčasťou sú adaptívne tlmiče. Pracovať dokážu v dvoch režimoch. Na dobrom asfalte sú fajn bez ohľadu na zvolený mód, pokles kvality povrchu však okamžite dávajú pocítiť. Mnohé defekty asfaltu hlási vozidlo so 17-palcovými kolesami mechanicky i akusticky. Niektoré zvláda utlmiť, pri tých výraznejších sa ozve buchnutie sprevádzané neraz dunením karosérie.

Už v štandardnom nastavení dáva tento podvozok o zlom stave vozovky vedieť výraznejšie než klasický variant, model 1.6 TDI má navyše tuhší predok vyvažujúci hmotnosť dieselového motora. Z hľadiska komfortu teda česká novinka nevyniká. Z predchádzajúcich skúseností však vieme, že pri štandardnom pružení vie byť pohodlnejšia. A zatieniť v tomto smere Rapid.

Testované vozidlo malo sedemnásťpalcové disky obuté do pneumatík Bridgestone Turazna T005 s mierami 205/50 R17.
Testované vozidlo malo sedemnásťpalcové disky obuté do pneumatík Bridgestone Turazna T005 s mierami 205/50 R17.
Zdroj: Marek Pokrývka

Na druhej strane, voľba adaptívnych tlmičov prináša o niečo viac istoty v zákrutách. Zvolenie športového režimu minimalizuje náklony karosérie. Scala pôsobí tuhým dojmom a v zákrutách dokáže pred nástupom očakávanej nedotáčavosti vyvinúť slušné tempo. Použitie vlečenej nápravy vzadu z tohto hľadiska vôbec nevadí. No treba si dať pozor na nerovnosti, na ktorých môžu zadné kolesá odskočiť. Tie predné poslúchajú volant presne. Nevýhodou je, že riadenie kladie malý odpor aj v športovom režime. Voči fungovaniu bŕzd nemáme výhrady. Z hľadiska jazdných vlastností je na tom kompakt veľmi dobre, no nejaký zábavný charakter od neho nečakajte.

Video

Diskusia