TESTY Test Škoda Scala 1.6 TDI: Horúca česká novinka nemá zvučné meno, ale nechýba jej

02. Interiér 80%

Kompakt ponúka v rámci svojej kategórie štedrú ponuku miesta, Rapid jednoznačne prekonáva. Najmä z hľadiska vnútornej šírky. Priestrannosťou kabíny sa doťahuje na typ Octavia, extra centimetre oproti predchodcovi vnútri naozaj cítiť. Spomedzi konkurentov vyniká najmä oblasťou určenou na nohy vzadu sediacich pasažierov. Sedadlá majú tvrdšie výplne, ale nie sú nepohodlné. Vpredu boli pritom v našom prípade použité športovo tvarované kúsky s výraznejším bočným vedením.

Objemom batožinového priestoru Scala vo svojom segmente vyniká.
Objemom batožinového priestoru Scala vo svojom segmente vyniká.
Zdroj: Marek Pokrývka

Tradične silnou stránkou áut Škoda je batožinový priestor. Mladá Boleslav v tomto smere nenechala nič na náhodu, jeho objemom 467 litrov dala smeč všetkým konkurentom. Na danú triedu ide o vysoko nadpriemerné číslo. V kufri pritom nie je núdza ani o praktické prvky v podobe sieťok, háčikov či malej tašky, riešenia Simply Clever jednoducho nesmú chýbať. V našom prípade absentovalo akurát dvojité dno. Po sklopení zadných sedadiel preto za nimi zostal schod, pričom samotné operadlá zostali šikmé.

Objemom batožinového priestoru dala Škoda smeč všetkým konkurentom.
autor

Značnou transformáciou prešiel interiér z hľadiska dizajnu i použitých materiálov. Už to nie je sivé kráľovstvo hranatých a tvrdých plastov, objavili sa tu viaceré zaoblené línie a najmä hodnotnejšie pôsobiace dielce. Vyzdvihnúť musíme mäkký vrch palubnej dosky a dverí. Pekný bol však aj centrálny dekoratívny panel, ktorý kopírovalo okolie radiacej páky. V našom aute nás okrem toho zaujali vzorované časti textilného čalúnenia a červené akcenty oživujúce celý interiér.

Interiér pôsobí o poznanie atraktívnejšie než v staršom type Rapid.
Interiér pôsobí o poznanie atraktívnejšie než v staršom type Rapid.
Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska vyhotovenia nás najviac zaujal strieborný 3D povrch použitý na kruhových ovládačoch klimatizácie a jej výduchoch, kde si ho pri zapnutom chladení možno vďaka studenému povrchu zameniť za skutočný kov. Tieto detaily pôsobia dobre na pohľad i na dotyk. Voči ovládaniu klímy však máme svoje výhrady, oproti minulosti je totiž komplikovanejšie. Samotný panel ponúka len základné voľby. Ak chcete niečo viac, musíte si pomocou tlačidla Menu otvoriť podrobnejšie nastavenia na displeji palubného systému. Týmto spôsobom sa ovláda napríklad aj vyhrievanie volantu. Dá sa na to zvyknúť, ale ergonomicky to nie je ideálne.

Napriek jasnému posunu v oblasti materiálov z interiéru celkom nezmizli lacno pôsobiace plastové dielce. V dolných partiách kabíny stále prevládajú, čo platí pre časti stredového tunela i obloženia dverí. Bohužiaľ, zahŕňa to aj frekventovane využívané madlá na dverách. A hodnotný dojem nevyvoláva ani vyhotovenie batožinového priestoru či „splachovač“ slúžiaci na zatváranie jeho veka, ak teda nie sú ovládané elektricky.

Použitím konektorov USB-C predbehla Škoda mnohé drahšie značky.
Použitím konektorov USB-C predbehla Škoda mnohé drahšie značky.
Zdroj: Marek Pokrývka

Automatické piate dvere patrila spolu s full-LED svetlometmi a digitálnym prístrojovým panelom do skupiny prvkov, o ktorých mohol predchodca len snívať. Testované vozidlo vo vybavení Ambition ich však nemalo. Disponovalo síce početným vybavením z hľadiska bezpečnosti i komfortu, no nič výnimočné nás tu nezaujalo. Snáď len použitie moderných konektorov typu USB-C. Dva sa nachádzajú pred radiacou pákou, ďalšia dvojica je k dispozícii vzadu. V súčasnosti to ale pre väčšinu ľudí znamená nutnosť použitia adaptérov.

Video

Diskusia